اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

قاچاق، عامل کمبود مرغ در بازار ایلام

رئیس اتحادیه مرغداران استان ایلام، گفت: قاچاق مرغ از استان ایلام به استان‌های همجوار عامل کمبود مرغ کشتار روز در ایلام است.

قاچاق، عامل کمبود مرغ در بازار ایلام

عزیز قیصوری رئیس اتحادیه مرغداران استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ کشتار روز در سطح استان بیش از ۱۰ تن است و این امر مهم در راستای رفع نیاز مردم انجام می‌شود.

وی افزود: قاچاق مرغ کشتار روز از این استان به دلیل قیمت کم ۱۲۹۰۰ در ایلام و۱۷۵۰۰ تومان در استان‌های همجوار به وضوح دیده می شود و باید دستگاه‌های نظارتی در این راستا چاره اندیشی کنند.

رئیس اتحادیه مرغداران استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال ۹۸ سازمان حمایت قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۸۵۰۰، کشتارگاه ۱۲۰۰۰ و مصرف کننده ۱۲۹۰۰ قیمت گذاری می‌شود، اما امروز این قیمت به دلیل کمبود و گرانی نهاده‌ها بالغ بر ۱۰۵۰۰ تومان تا ۱۱۰۰۰ تومان بهای تمام شده به سبب ضرر مرغداران می‌شود.

بی‌تفاوتی مسوولان مربوطه

قیصوری ادامه داد: اتحادیه مرغداران استان در تمامی جلسات به این تصمیم معترض بود ولی مسوولان مربوطه به این اعتراضات مانند گذشته بی‌تفاوت بوده و ما الان شاهد مراعات نشدن قیمت مرغ بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا هستیم و سبب زیان تولید کننده و مصرف کننده هر دو می‌شود.

وی افزود: مسوولان استانی همواره به افزایش عوامل تولید یعنی جوجه و ذرت، سویا، واکسن، دارو و هزینه‌های سربار تولید اهمیت نمی‌دهند و فقط بر اجرای قیمت مصوب تاکید دارند، از سویی  مرغداران هم از جانب فروشندگان جوجه و نهاده تهدید می‌شوند در صورت شکایت در لیست سیاه تحویل جوجه و نهاده قرار خواهند گرفت.

به گفته‌ی قیصوری، ۳۳۰ واحد مرغداری در استان ایلام فعال است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول