اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

برداشت برنج در سطح 1610 هکتار از شالیزارهای«سیروان» آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سـیروان، گفت: برداشت برنج از شالیزاهای شهرستان سیروان( بخش مرکزی و کارزان) در سطح 1610 هکتار آغاز شد.

برداشت برنج در سطح 1610 هکتار از شالیزارهای«سیروان» آغاز شد

نورالدین فتـاح‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سـیروان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: برداشت برنـج از شالیزارهای شهرسـتان سـیروان که شامل بخش مرکزی و کارزان است، آغاز شد.

وی افزود: ارقام کشت شده برنج در شهرستان شامل عنبربو، طارم، شمشیری و ارقام پرمحصول( شـفق و فجر) است.

مـدیر جهـاد کشاورزی سـیروان، گفت: سـطح زیر کشت برنج در کل شهرستان ۱۶۱۰ هکتار است که پیش بینی می‌شـود از این میزان ۸۸۵۰ تن شـلتوک تولید و مقدار ۵۳۰۰ تن برنـج سـفید به بازار عرضه می‌شود.

فتاح‌زاده ادامه داد: فصل برداشت برنج از نظر درآمد و اشـتغالزایی برای کشاورزان و بهره برداران این شهرستان حائز اهمیت است؛ بعد از گندم و جو، برنج سومین محصول کشاورزان بوده که بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

مـدیر جهـاد کشاورزی سـیروان، گفت: برای برداشت برنج ۲۲ دستگاه کمباین برنج بومی وجود دارد و از کمباین داران غیربومی که سال‌هـای گذشـته در شهرسـتان کار کرده‌اند، دعوت به عمل آمـده که جهت عملیات برداشت به شهرسـتان عزیمت کنند.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۸ دسـتگاه کمباین غیر بومی به شهرسـتان آمـده که این تعداد دسـتگاه تا چند روز آینده بیشتر نیز می‌شود و این مـدیریت آمـادگی تـأمین سوخت کمباین‌های بومی و غیر بومی را در طول دوره برداشـت دارد.

فتاح‌زاده یادآور شد: در شهرسـتان ۸ واحـد برنج کـوبی برقی و ۹ واحـد برنج کوبی سـنتی جهت عملیات سفید کردن برنج وجود دارد.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول