اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح کوچ در کردستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح کوچ به منظور کنترل چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان در استان خبر داد.

اجرای طرح کوچ در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین خوشگوار ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: 22.2 درصد دانش‌آموزان کشور در معرض چاقی هستند.

وی با بیان اینکه برای کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان طرح کوچ تدوین شده است، افزود: این طرح در پنج مرحله غربالگری، شناسایی، مشاوره، سنجش ثانویه و اختتامیه و اعلام دستاوردها اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پایش وزن دانش‌آموزان، آموزش و ارائه مشاوره به والدین در خصوص تغذیه دانش‌آموزان در این مراحل انجام می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به مراحل اجرایی طرح اضافه کرد: این طرح از 29 شهریور در کردستان آغاز شده و 68 درصد دانش‌آموزان قد و وزنشان محاسبه شده است.

خوشگوار بیان کرد: با تعطیلی مدارس فیلم آموزشی تهیه قد و وزن دانش‌آموز در شبکه شاد بارگذاری شده تا والدین نسبت به تهیه قد و وزن دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ترویج سبک زندگی فعال و سالم و ترغیب داشتن وزن متناسب بین دانش‌آموزان کشور و ارتقای سطح آگاهی و دانش کلیه ذینفعان به‌ویژه مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و والدین و مشارکت آنان در پیشگیری از اضافه وزن و‌چاقی دانش‌آموزان از اهداف کیفی این طرح به شمار می‌رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان اضافه کرد: اختتامیه طرح کوچ نیز در هفته اول اردیبهشت ماه همزمان با هفته سلامت همراه با اعلام نتایج و دستاوردهای مبتنی بر اهداف کمی وکیفی صورت خواهدگرفت. 

خوشگوار با اشاره به نیمرخ وضعیت سلامت کشور، اظهار داشت: بیش از 59 درصداز مردم ایران دچار وزن بالا و چاقی هستند.

 وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی به عمل آمده بیش از 56 درصد از مردم ایران دچار کم تحرکی هستند، گفت: شیوع کم تحرکی بین زنان 64 درصد و در مردان 47 درصد و بین جمعیت روستایی 49.92 درصد و در بین جمعیت شهری 58.73  درصد است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول