اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

2884 نفر متقاضی نقل و انتقالات هستند/55 پروژه جدید آموزشی در کردستان افتتاح می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: 2 هزار و 884 نفر متقاضی نقل و انتقالات هستند که یک‌هزار و 600 نفر متقاضی خارج استان هستند.

2884 نفر متقاضی نقل و انتقالات هستند/55 پروژه جدید آموزشی در کردستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی نامدار بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان با اشاره به توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای اظهار کرد: در حال حاضر 119باب هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش با 58 رشته و پوشش تحصیلی 36.5 درصدی در استان کردستان داریم.

وی با بیان اینکه باید 50 درصد دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش گرایش یابند، اعلام کرد: آموزش‌های تئوری و عملی همزمان در هنرستان‌های انجام و بازار کار برای این رشته‌ها بیشتر است.

وی چالش‌های حوزه هنرستان‌های استان را تجهیزات دانست و گفت: هنرستان‌های استان کردستان با استانداردهای کشوری در زمینه تجهیزات 40 درصد فاصله دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: اولویت‌بندی به ساخت مدارس با تیپ هنرستانی و اختصاص اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های ناتمام و تامین اعتبار لازم برای تجهیزات هنرستان‌های استان با اولویت رشته‌های جدید را از پیشنهادات و خواسته‌های آموزش و پرورش کردستان دانست.

نامدار اضافه کرد: کردستان نیازمند احداث کاردانش و هنرستان در ناحیه منفصل شهری نایسرو شهرک بهاران است و در بیجار به دلیل قطب کشاورزی بودن این شهرستان هنرستان کشاورزی نیاز دارد که نیاز به توجه مسوولان دارد.

وی با بیان اینکه هنرستان دخترانه دیواندره با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است، اعلام کرد: اتمام طرح‌های ناتمام استان نیازمند تامین اعتبارات است.

وی از تعامل و همکاری اداره‌کل فنی حرفه‌ای با آموزش و پرورش کردستان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از تجهیزات فنی حرفه‌ای توسط دانش‌آموزان استان در هنرستان‌های منعقد شده تا هنرجویان استان واحد‌های عملی خود را در مراکز فنی حرفه‌ای استان بگذرانند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به پروژه مهر استان پرداخت و اظهار کرد: هفت کارگروه پروژه مهر در استان تشکیل شد تا بتوانیم با آمادگی بیشتر برای بازگشایی مدارس اقدام کنیم.

نامدار اعلام کرد: امسال 265 هزار و 872 دانش‌آموز در سه هزار و 947 مدرسه سازماندهی شده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه نقل و انتقالات نیز 2 هزار و 884 نفر متقاضی نقل و انتقالات هستند که یک‌هزارم و 600 نفر متقاضی خارج استان هستند و تاکنون 850 متقاضی سازماندهی شده‌اند.

وی به پروژه‌های قابل افتتاح در سال تحصیلی جدید پرداخت و افزود: امسال 55 پروژه آموزشی با 210 کلاس درس بهره‌برداری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: تاکنون 96.93 درصد دانش‌آموزان استان برای کتاب ثبت سفارش داده‌اند.
انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول