اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فرهنگ وقف کمک کننده رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه است

امام‌جمعه اسفراین ترویج فرهنگ وقف برای رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: خیرین در زمان گذشته براساس نیاز جامعه منابع مالی خود را وقف جامعه می‌کردند و امروز نیز باید این توجه را داشته باشند.

فرهنگ وقف کمک کننده رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوی الهی با گرامیداشت اربعین حسینی، برپایی آئین‌های عزاداری را متناسب با شرایط کرونایی در کشورمان را بسیار مناسب دانست و اظهار کرد: مساجد و هیات مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان را به خوبی برگزار کردند.

وی گفت: درس‌های اربعین حسینی که قیام امام حسین (ع) را زنده نگه‌داشته است هیچ‌گاه نباید به فراموشی سپرده شوند.

امام‌جمعه اسفراین افزود: دشمنان اسلام از این شور حسینی مسلمین واهمه دارند و تلاش می‌کنند این عشق به حضرت امام حسین (ع) را کمرنگ جلوه دهند تاریخ عمق عشق مردم ایران اسلامی به سید و سالار شهیدان را نشان داده و دشمنان بدانند شور حسینی خاموش شدنی نیست.

محمدیان در بخش دیگری از سخنانش ترویج فرهنگ وقف برای رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه را بسیار مهم دانست و افزود: خیرین در زمان گذشته براساس نیاز جامعه منابع مالی خود را وقف جامعه می‌کردند و امروز نیز باید این توجه را داشته باشند.

وی گفت: وقف یکی از بهترین نشانه‌های نیکی و خیر ماندگار است و آن‌هم خیر درازمدت است که مسئله بسیار مهمی است و متأسفانه شاهد افت این سنت حسنه الهی هستیم که باید توسط متولیان آسیب‌شناسی شود و بدون شک شاه‌کلید وقف ایمان مردم و نحوه عملکرد متولیان وقف است که باید بازخوانی و بازسازی شود.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان اسفراین با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: با شروع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس بین مربیان و اولیا ارتباط بهتری برقرارشده اما نگرانی‌هایی وجود دارد که از بحث آموزش‌ها مخصوصاً در بحث تربیت غفلت نشوند که در آینده باعث مشکلات تربیتی و هویتی جامعه نشویم.

امام‌جمعه اسفراین ضمن تشکر از خطرپذیری رئیس قوه مقننه و قوه قضاییه که در بین مردم حضور میدانی دارند خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد حضور فیزیکی رئیس‌جمهور نیز باشیم تا خدمتگزاران به‌نظام و حوزه سلامت باانگیزه بیشتری به ارائه خدمات بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول