اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در وقف مشارکت کنند/ 80درصد موقوفات هرمزگان با نیت عزاداری سیدالشهدا است

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان گفت: یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است. افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفا منابع مالی زیاد، ملاکی برای ایجاد وقف نیست.

افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در وقف مشارکت کنند/ 80درصد موقوفات هرمزگان با نیت عزاداری سیدالشهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، وقف را بهترین و ماندگارترین انفاق دانست و بیان داشت: تا زمانی که اصل موقوفه باقیست وقف کننده و موقوف علیهم از برکات این نیت خیر خواهانه بهره مند خواهند شد و مسئله وقف تا روز قیامت و تا مادامی که آن موقوفه پا برجاست برای واقف ثواب و آثار و برکات آن وقف حساب می‌شود.

وی افزود: با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود. اسلام بر سنت حسنه وقف به‌عنوان یکی اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تأکید کرده است. مشارکت در کار نیک منابع مالی زیادی نمی خواهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: از صدها سال پیش تاکنون واقفان خیراندیش با اختصاص بخشی از اموال خود برای خدمت مستمر به جامعه در قالب روش پسندیده وقف که بارزترین و روشن‌ترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه، تعاون و باقیات‌الصالحات است، منشأ خدمات فراوان علمی، فرهنگی، هنری، رفاهی، بهداشتی در جامعه بوده‌اند که وجود صدها درمانگاه، بیمارستان، مدرسه، دارالأیتام، کتابخانه و هزاران مسجد، قنات، پل، آب انبار و ... بهترین گواه و شاهد آن است.

حجت‌الاسلام مهدیان با اشاره به اینکه بیش از 75 تا 80درصد موقوفات استان با نیت عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) می باشد، بر سوق دادن نیات واقفین به سمت موضوعات روز جامعه تاکید کرد و گفت: امروز می‌بایست رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند تا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه موقوفات باشیم.

وی بیان داشت: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌گیرد. به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند که این بهترین راه برای ایجاد وقف جمعی می‌باشد.

حجت‌الاسلام مهدیان گفت:یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است. افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفا منابع مالی زیاد، ملاکی برای کمک رسانی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به این مطلب که وقف مشارکتی به معنای عزم و مشارکت عمومی مردم در یک موقوفه است، عنوان داشت: وقف مشارکتی می‌تواند در رفع مشکلات و نیازهای یک جامعه راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 وقف جدید با رویکرد منفعتی و اجتماعی داشته‌ایم که جا دارد از همه واقفان، انجمن‌های یاوران وقف و همه کسانی که ما را در تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه یاری کرده‌اند تشکر و قدردانی کنیم.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول