اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رمز بقای انقلاب ما عاشورایی ماندن است/ عاشورا و اربعین و انتظار در امتداد یکدیگرند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بنا به فرموده امام صادق (ع) انتظار و اربعین هم نوای با هم‌اند و اربعین مقدمه‌ای است برای معرفی شخصیت اباعبدالله تا دنیا از دالان وجود امام حسین (ع) با امام زمان (عج) آشنا بشود و زمینه‌ها و مقدمات ظهور را فراهم آورد.

رمز بقای انقلاب ما عاشورایی ماندن است/ عاشورا و اربعین و انتظار در امتداد یکدیگرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده امشب در برنامه زنده مرثیه آفتاب که به طور زنده از جوار حرم مطهر آقا علی‌بن موسی‌الرضا در مشهد مقدس پخش می‌شد، عنوان کرد: اتصال ملت ما با فرهنگ عاشورا سبب شده تا بتوانیم 42 سال در برابر تمامی فشارهای دشمنان با قدرت بایستیم.

وی با بیان فرازی از دعای اباعبدالله الحسین در روز عاشورا، خاطرنشان کرد: فرهنگ اربعین پیوند دهنده ما با فرهنگ انتظار است و این دو در مسیر و امتداد یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: این اتصال مثلثی از عاشورا، اربعین و انتظار است که جامعه اسلامی را پوینده به پیش می‌رود و رمز بقای اسلام در دل‌های مومنان شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: بنا به فرموده امام صادق (ع) انتظار و اربعین هم نوای با هم‌اند و اربعین مقدمه‌ای است برای معرفی شخصیت اباعبدالله تا دنیا از دالان وجود امام حسین (ع) با امام زمان (عج) آشنا بشود و زمینه‌ها و مقدمات ظهور را فراهم آورد.

فرهنگ اهل بیت بخصوص بخش اربعین مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده اضافه کرد: امام زمان نیز در لحظه ظهور، خودش را فرزند اباعبدالله الحسین معرفی می‌کند و روایت محکم و متقنی در این زمینه داریم که امام زمان (عج) بر مدار جد مبارک خویش عمل و ارزش‌های عاشورایی را احیا خواهد کرد.

وی گفت: فرهنگ اهل بیت سراسر مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: از همین جا از جوار بارگاه ملکوتی آقا علی بن موسی به رسم عاشقی و دلدادگی همه مومنان از حضرت بقیه الله می‌خواهیم که زمینه اتصال ما را به جد بزرگوارشان فراهم و از این آقا امام رضا و آقا امام حسین(ع) نیز می‌خواهیم که دعاهای ما را در فرج امام زمان در محضر خدای متعال گواهی فرمایند تا چشمان به جمال آن حضرت روشن شود.

حجت‌الاسلام عبادی تأکید کرد: سعادت در آن است که حسینی زندگی و حسینی بمیریم و شهدا همگی درس آزادگی را از امام حسین (ع) آموختند و با تأسی به فرهنگ عاشورایی به سعادت دنیوی و اخروی رسیدند.

سعادت در آن است که حسینی زندگی و حسینی بمیریم

 

وی با بیان این که مکتب امام حسین یک مکتب پوینده و جاری است، تصریح کرد: سعادت حضور در پیاده روی اربعین امسال میسر نشد اما دل‌ها همه روانه آستان مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به فشارهای دشمنان و جبهه استکبار بر ملت ایران در ابعاد اقتصادی و روانی، گفت: 42 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و دشمنان به دنبال ضربه زدن به ملت ما با بهانه‌های مختلف و شیوه‌های گوناگون بوده‌اند اما مردم ما می دانند که انقلاب اسلامی ایران علت ایجاد آن عاشورا بوده است و با الهام از عاشورا پیش میرود و همان طور که با نظر لطف سید الشهدا مردم ما توانستند با ارزش‌های عاشورایی انقلاب کنند، با اتکای با همان ارزش‌ها نیز انقلاب ما از گزند دشمنی‌ها حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی‌زاده تأکید کرد: رمز بقای انقلاب ما نیز قطعا عاشورا و فرهنگ و اندیشه عاشورایی است.

امام جمعه بندرعباس همچنین افزود: 42 سال ایستادگی در برابر فشارها و نامردی‌های نظام سلطه جهانی و تنها، جز اتصال و ارتباط مردم با فرهنگ عاشورایی و اربعین نیست.

42 سال ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی و اندیشه حسینی است

 

وی ادامه داد: چراغ فروزان انقلاب اسلامی که توانسته در جبهه مقاومت نورافشانی کند، به برکت ارزش‌های عاشورایی است و مقاومتی که در لبنان، فلسطین، عراق و یمن و دیگر کشورها در جریان است، به برکت عاشورای امام حسین و فرهنگ ایثار و مقاومت برآمده از آن است که در ملت‌ها تزریق و با الهام گیری از این فرهنگ مسائل را به پیش می‌برند.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: انقلاب اسلامی ما با اتصال به فرهنگ عاشورا قطعا دوام خواهد یافت. ملت ما ملت عاشورایی است و تا مادامی که ما با این فرهنگ متصلیم دشمن قادر به ضربه به این ملت نیست.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول