اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هفته دولت| چه پروژه‌های امروز در بندرعباس افتتاح شد؟

فریدون همتی استاندار هرمزگان امروز پس از غبارروبی گلزار شهدای گمنام و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، برخی پروژه‌های عمرانی را نیز در بندرعباس مورد بهره‌برداری قرار داد.

هفته دولت| چه پروژه‌های امروز در بندرعباس افتتاح شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان به همراه جمعی از معاونان و مدیران ستادی و اجرایی، بعد از ظهر امروز با حضور بر مزار گلزار ملکوتی شهدای گمنام بندرعباس در مجاور مسجد جامع این شهر، ضمن عطرافشانی قبور شهدا، راهی دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان شد.

مشروح سخنان فریدون همتی استاندار هرمزگان در دیدار با حجت‌الاسلام عبادی‌زاده را (اینجا) بخوانید.

افتتاح فاز نخست پروژه ذخیره و بسته‌بندی قیرپتروکالای هگمتان

همزمان با آغاز هفته دولت، واحد تولیدی، بسته بندی و ذخیره قیر شرکت پترو کالای هگمتان، با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان و حجت‌الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس افتتاح شد.

شرکت پتروکالای هگمتان با سرمایه گذاری بیش از 156 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 60 نفر راه اندازی شده است.

استاندار هرمزگان در این مراسم، عنوان کرد: 311 پروژه در حوزه صنعت و معدن با اعتباری بالغ بر 62 هزار و 150 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید تا کنون در هرمزگان به بهره برداری رسیده است که از جمله آن صدور 2342 فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری قریب به 110 هزار میلیاردتومان، صدور 558 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 26 هزارمیلیارد تومان، صدور 129 فقره پروانه بهره برداری معدن باسرمایه گذاری 178 میلیارد تومان، احداث خط تولید آهن اسفنجی به شکل بریکت به ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن با اعتبار 7500 میلیارد ریال و احداث کارخانه تولید گندله آهن شرکت مادکوش به ظرفیت 250 هزار تن با اعتباری بالغ بر 16 هزار و 440 میلیارد ریال، است.

افتتاح استخر دانشگاه هرمزگان 

استخر دانشگاه جامع هرمزگان دومین پروژه هفته دولت بود که استاندار هرمزگان با همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان و دیگر مدیران اجرایی و معاونان خود، آن را مورد بهره‌برداری قرار داد.

دانشگاه هرمزگان از اوایل دهه 70 از نقطه‌ای در مرکز شهر بندرعباس به حدود 10 کیلومتر خارج از این شهر و در جاده میناب منتقل شد و کمبود امکانات رفاهی و تردد مستمر دانشجویان در این مسیر طولانی، ضمن صرف هزینه‌های کلان، سختی‌های فراوانی را بدنبال داشت تا این دانشگاه به تدریج توسعه یافت و اکنون دانشجویان دختر و پسر در خوابگاه درون دانشگاه مستقر هستند و امکاناتی نظیر استخر و سلف سرویس و مسجد و ... نیز به تدریج در محوطه دانشگاه ساخته شد.

این استخر که از حدود یک دهه قبل وعده آن به دانشجویان این دانشگاه داده شده بود، بالاخره امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. برای ساختن این استخر در محوطه‌ای 1500 متری، حدود 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

افتتاح پمپ بنزین تک نازله شهرداری

امروز همچنین یک پمپ بنزین تک نازله که توسط شهرداری بندرعباس واقع در چهارراه پگاه در بلوار غذا قرار داشت نیز با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد. با بهره‌برداری از این پمپ‌بنزین تک نازله، امکان سوخت‌‌گیری موتورسیکلت‌ها در وضعیت و شرایط مناسب‌ترین فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، پروژه شاخص آماده افتتاح مهمی در بندرعباس آماده بهره‌برداری است که احتمالا در پنجمین روز از هفته دولت به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهور افتتاح خواهند شد. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان شریعتی بندرعباس اشاره کرد که پس از سال‌ها، آماده افتتاح شده است.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول