اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۷۰ طرح عمرانی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۷۰ طرح عمرانی به مناسبت روز روستا و عشایر در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

۷۰ طرح عمرانی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان عصر امروز در دیدار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: ۷۰ طرح عمرانی با اعتبار ۲۴۵ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال به مناسبت روز روستا و عشایر در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

او گفت: ۲۱۸ روستای استان سمنان با جمعیت ۱۲۹ هزار و ۶۵۸ نفر از مزایای ۷۰ طرح آماده افتتاح به مناسبت روز روستا و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: از مجموع ۷۰ طرح آماده بهره‌برداری در روز روستا و عشایر در استان سمنان، ۱۰ طرح مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۲ طرح مربوط به توزیع نیروی برق، ۱۱ طرح مربوط به امور عشایری، ۹ طرح مربوط به راه و شهرسازی شرق استان، ۱۱ طرح مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، دو طرح مربوط به نوسازی مدارس و ۱۵ طرح مربوط به دهیاری‌های استان است.

صمیمیان بیان کرد: ۳۹ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال برای افتتاح ۱۵ طرح دهیاری‌های استان سمنان هزینه شد و ۱۵ روستای استان با جمعیت ۱۷ هزار و ۷۱۹ نفر در از مزایای طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

او گفت: ۱۵ طرح آماده افتتاح دهیاری‌های استان در زمینه‌های مختلف مانند بهسازی و آسفالت معابر و احداث بوستان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: ۶ طرح از مجموع ۱۱ طرح آماده افتتاح در حوزه بهداشت و درمان در روستاهای استان سمنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با صرف اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و بهره‌مندی ۳۱ روستا با جمعیت ۱۰ هزار و ۶۷۱ نفر است.

صمیمیان بیان کرد: پنج طرح از مجموع ۱۱ طرح آماده افتتاح در حوزه بهداشت و درمان با صرف اعتبار ۲۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال و بهره‌مندی ۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر مربوط به روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

او گفت: اجرای طرح‌های عمرانی به‌منظور توسعه و آبادی روستاهای استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند و سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول