اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد شرایط سخت‌گیرانه برای مقابله با کرونا در سمنان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: در هفته جاری شرایط سخت‌گیرانه‌تری توسط ستاد استانی مقابله با کروناویروس در استان سمنان وضع می‌شود.

ایجاد شرایط سخت‌گیرانه برای مقابله با کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین عصر امروز در جلسه کمیته بازرسی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: رعایت الزمات و پروتکل‌های بهداشتی، از ضروریات است و مسؤولان و ادارات دولتی باید پیشگام رعایت مسائل بهداشتی در تمام جامعه باشند.

وی افزود: ادارات و مسؤولان الگو هستند و تأکید استانداری سمنان بیشتر بر دستگاه‌های اجرایی است که بتوانیم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این الگوپذیری را رواج دهیم و لازمه این کار آن است که دستگاه‌های اجرایی بخش‌نامه‌های ابلاغ‌شده را مهم بشمارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه فرم خودارزیابی با احتساب ۳۰ مؤلفه تدوین و ابلاغ شده است،‌ گفت: این دستورالعمل‌ها در دو حالت ارشادی و تکلیفی است که در حالت ارشادی خود دستگاه‌های اجرایی ارزیابی اجرای مؤلفه‌های بهداشتی و مقابله با کرونا در مجموعه خود را موردبررسی قرار می‌دهند و پاسخ آن را به ستاد مقابله با کرونا ارسال می‌کنند.

سعدالدین تصریح کرد: مقوله تکلیفی این بخشنامه‌ها، نظارت بر دستگاه‌های دولتی است و به دلیل اهمیت رعایت بخشنامه‌ها، توسط هشت اکیپ نظارتی از ۵۰ دستگاه اجرایی استان سمنان، بازرسی‌هایی انجام‌شده که روند پیشگیری از کرونا در ادارات مثبت و نزدیک به عالی است؛ اما همان میزان اندک عدم رعایت‌ها را نیز نخواهیم پذیرفت.

وی با بیان اینکه الصاق و پوشش ماسک برای همه مراجعان و کارمندان الزام و اجبار است، اضافه کرد: حتماً در هفته جاری شرایط سخت‌گیرانه‌تری توسط ستاد استانی مقابله با کرونا در استان سمنان وضع خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان ادامه داد: از ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی می‌خواهیم تا در قبال رعایت این دستورالعمل‌ها نیز پیشگام باشند.

سعدالدین عنوان کرد: الزامات مرتبط با ادارات و دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده و یکی از مهم‌ترین این ابلاغات این است که تجمعات زیر ۱۰ نفر با فاصله اجتماعی و در مکان‌های روباز مجاز است و باید تعداد کارمندان در اتاق‌های ادارات کاهش یابد که در این رابطه مدیران می‌توانند به دلیل عدم برگزاری حضوری جلسات، اتاق جلسات هر اداره را نیز به اتاق کار کارمندان بدل سازند.

وی اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که کارکنان دولت که مبتلا به کرونا شده‌اند، همگی در فضای بسته‌ای بودند که کمترین میزان فضای باز و یا عبور هوا را داشته است و این نشان می‌دهد که ارتباط بین فضاهای کاری و شیوع کرونا تا چه اندازه زیاد است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افزود: رعایت فاصله اجتماعی، اتاق‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از مکان‌های عمومی الزام است و ۳۰ مورد ذکر شده است که دستگاه‌های اجرایی باید اجرای آن را برای حفظ سلامتی کارکنان و مراجعان رعایت کنند که در این زمینه تعارفی نیز با مدیران دستگاه‌های اجرایی نداریم.

سعدالدین بیان کرد: ارائه خدمات دستگاهای اجرایی نباید به بهانه کرونا تعطیل شود و ساعت ارائه خدمات به ارباب رجوعان نیز نباید کاهش یابد و منجر به ازدیاد جمعیت به لحاظ کوتاهی زمان شود.

وی گفت: به استناد قانون دورکاری مدیران دستگاهای اجرایی می‌توانند بنا به شرایط و وضعیت کارکنان دستگاه‌ها نسبت به انجام وظایف کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و یا مشکوک به کرونا هستند، به‌صورت غیرحضوری و دورکاری اقدام کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان خاطرنشان کرد: کارکنانی که به‌صورت دورکاری به فعالیت می‌پردازند، باید آماده به خدمت بوده و تحت هر شرایط در صورت اعلام نیاز توسط مدیر دستگاه در محل کار حضور یابند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول