اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طغیان مجدد کروناویروس در استان سمنان

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: این روزها، شاهد طغیان مجدد کروناویروس در استان سمنان هستیم.

طغیان مجدد کروناویروس در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی عصر امروز در گردهمایی مشترک اعضای استانی کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا و مسؤولان کمیته بازرسی ستاد در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و فرمانداری‌ها اظهار کرد: متأسفانه این روزها، شاهد طغیان مجدد کرونا در استان سمنان هستیم.

وی افزود: شرایط در ماه‌های گذشته برای مسؤولان کادر درمانی و بهداشتی استان سمنان دشوار بوده است و از سوی دیگر قالب مبتلایان کرونا دچار بیماری خفیفی شده و بهبودی پیدا می‌کنند؛ اما این بیماری می‌تواند برای برخی از شهروندان مخاطره‌آمیز باشد و رعایت بهداشت عمومی الزام اصلی است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی در رفتارهای اجتماعی الگوی عملی جامعه هستند و این موضوع در استان سمنان نِمود بیشتری دارد.

شریفی بیان کرد: اگر رعایت دستورالعمل‌ها در دستگاه‌های اجرایی حداکثری و سخت‌گیرانه باشد، در سطح جامعه و عموم مردم نیز شاهد افزایش رعایت مراقبت‌های بهداشتی خواهیم بود از این منظر، زمان آن فرا رسیده که به سطح پیشرفته‌ای از اقدامات مراقبتی، در جامعه دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه رفتار مدیران و کارفرمایان نباید به‌گونه‌ای باشد که مبتلا شدن به این بیماری، ننگ و عار تلقی شود، تصریح کرد: کرونا یک بیماری مثل همه بیماری‌ها بوده و فرد ممکن است به دلایلی مبتلا شود و وقتی مبتلا شد، باید برای حفظ جان خود و همشهریان و همکارانش و به‌عنوان وظیفه‌ای شرعی به اطرافیان و خانواده، آن را اطلاع دهد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان تأکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای دهه پایانی ماه صفر، مهم‌تر و سخت‌گیرانه‌تر از دهه نخست محرم مورد نظارت قرار گیرد.

شریفی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای جامعه، سلامت دانش‌آموزان و معلمان است و در شرایط به وجود آمده، حجم فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مسؤولیت‌ها به سمت معلم و کادر اداری مدارس سرازیر شده و در کنار استرس و اضطراب ناشی از ابتلا به بیماری، فشار روانی بسیار سنگینی را به این قشر تحمیل کرده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول