اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان تأسف‌بار است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه آموزشی و تعداد مدارس استان ۴.۹ درصد و کمتر از سرانه کشوری است و تاسف‌بارتر اینکه در خود شهر کرمان سرانه فضای آموزشی حدود ۴ درصد است.

سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان تأسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد مهدی زاهدی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: موضوع سردار سلیمانی منحصر به استان کرمان و ایران نیست بلکه بحث فرامنطقه‌ای و بحث یک مکتب است.

وی افزود: باید مکتب حاج‌قاسم وارد دروس شود و درخواست داریم از الان به سازمان پژوهش درسی ابلاغ شود، یک تیم و کارگروه تخصصی را تشکیل دهند و ما در کرمان در خدمت هستیم تا بتوانیم در سال تحصیلی آینده فرازهایی از این مکتب را وارد کتاب‌های درسی کنیم.

زاهدی با اشاره به اینکه سرانه آموزشی کشور ۵.۲  درصد است، بیان داشت: سرانه آموزشی و تعداد مدارس استان ۴.۹ درصد و کمتر از سرانه کشوری است و تاسف‌بارتر اینکه در خود شهر کرمان سرانه فضای آموزشی حدود ۴ درصد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: دلیل پایین بودن سرانه فضای آموزشی شهر کرمان از استان به دلیل مهاجرت‌هایی است که در این سال‌ها به کرمان شده و همینطور حضور اتباع بیگانه به ویزه افاغنه باعث شده سرانه مدارس ما خیلی پایین بیاید.

زاهدی افزود: درخواست داریم در زمینه سرانه آموزشی یک نگاه اختصاصی به استان و شهر کرمان شود و وزارتخانه خیران را در این زمینه سوق دهد تا ما در شهر کرمان و استان به متوسط کشوری برسیم.

وی عنوان کرد: ما در شهر کرمان به دلیل کمبود فضای آموزشی، مدارس دو شیفته‌ای داریم که برخی کلاس‌ها بالای ۴۵ نفر دانش‌آموز دارند و این به‌دلیل حاشیه‌نشینی و اتباع بیگانه است.

عضو کمسییون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان متاسفانه دچار یک مغالطه شده و باید مبتنی بر جایگاه بالا معلمی، کرامت انسانی، منزلت اجتماعی، شایسته سالاری و تعهد و تخصص باشد و نیاز دارد لایحه‌ای دولت در این زمینه تنطیم و به مجلس ارائه کند که این کار نشده است و ما انتظار داریم‌ در این زمینه پیشگام شوید تا انجام شود.

زاهدی ابراز داشت: برای تجهیزات مدارس دولتی و استفاده از شبکه شاد کمبود‌هایی داریم که باید رفع شود ضمن اینکه برای تجهیزات هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و طبق برنامه ششم برای توسعه این مدارس در استان نیاز به کمک داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در ۱۰ کیلومتری کرمان دشتی به نام دشت زحمتکشان داریم که کانون اتباع بیگانه و فاقد مدرسه هستند و تراکم دانش‌آموز بالایی دارند و در کانکس درس می‌خوانند که نیاز به ساخت مدرسه دارند.

زاهدی گفت: در زلزله‌ای که در کرمان و راور اتفاق افتاد بنیاد برکت تعهداتی برای شهرستان کرمان و راور در زمینه احداث حداقل ۶ مدرسه داد اما متاسفانه به تعهداتش عمل نکردند و درخواست پیگیری داریم.

وی بیان داشت: جمعیت دانش‌آموزی استان ۶۷۰ هزار نفراست که  ۲۵ درصد دانش‌آموزان استان تبلت و موبایل هوشمند ندارند یعنی ۱۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان و درخواست داریم برخی نهادها که تعهد کردند تبلت‌هایی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند حتما استان کرمان را با اولویت در این زمینه در نظر بگیرند.

زاهدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان بدهی ۳۰ میلیارد تومانی به اوقاف دارد و خود استان چنین پولی برای پرداخت ندارد و باید با تهاتر و... این بدهی پرداخت شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول