اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیش از هزار کلاس درس به زودی تحویل آموزش و پرورش کرمان می‌شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سطح استان کرمان ۲۱۶ پروژه فعال و در دست اجرا داریم که یک‌هزار و ۲۰ کلاس درس به زودی تحویل آموزش و پرورش استان کرمان می‌شود.

بیش از هزار کلاس درس به زودی تحویل آموزش و پرورش کرمان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رخشانی‌مهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در سطح استان کرمان ۲۱۶ پروژه فعال و در دست اجرا داریم که یک‌هزار و ۲۰ کلاس درس به زودی تحویل آموزش و پرورش استان کرمان می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: سازمان ‌نوسازی مدارس بر ایجاد عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان تاکید دارد و از این تعداد پروژه فعال در سطح کرمان ۱۰۷ پروژه با ۴۳۷ کلاس درس در روستاها در حال ساخت است.

وی ساخت مدارس در روستاها برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان ‌روستایی را حائز اهمیت دانست و گفت: این تعداد مدرسه و کلاس درس روستایی به زودی تحویل آموزش و پرورش استان کرمان می‌شود.

رخشانی‌مهر پروژه‌های تاسیساتی فعال و قابل بهره‌برداری استان‌کرمان را ۲۱۸ پروژه با یک‌هزار و ۱۲۷ کلاس درس دانست و گفت: تا پایان سال جاری بخاری نفتی باقیمانده در سطح استان‌ کرمان جمع‌آوری شده و جشن حذف بخاری‌های نفتی را در استان کرمان خواهیم گرفت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین در قالب طرح آجر به آجر و کمک خیرین در استان کرمان ابراز رضایت کرد و اذعان داشت: ۱۰۴ پروژه خیری با ۶۴۲ کلاس درس در استان ‌کرمان توسط خیران و نوسازی مدارس در حال ساخت است.

تعطیلی یک مدرسه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: ۸ هزار ۴۰۰ مدرسه در استان داریم که پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده‌اند و تنها یک مدرسه در سطح استان پروتکل‌ها را رعایت نکرده و تعطیل شده است.

وی بیان کرد: ۱۱ میلیارد تومان کمک سرانه بهداشتی تاکنون به حساب مدارس سراسر استان واریز شده و برای خرید ملزومات بهداشتی در مدارس کمتر توسعه یافته مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ۸۰۰ سرویس بهداشتی در مناطق عشایری و روستایی توسط سپاه راه‌اندازی شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

اسکندری‌نسب ابراز داشت: ۷۱۰ مدرسه استان زیر ۱۰ نفر و 2 هزار  و ۳۰۰ مدرسه زیر ۱۰۰ نفر هستند که به راحتی پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان کرمان به گوشی موبایل دسترسی دارند و ۲۵ درصد دانش‌آموزان گوشی موبایل ندارند، آموزش در روستاها فعال هستند، درس‌نامه تهیه و تولید شده و به مدارس روستایی ارسال شده است.

اسکندری‌نسب گفت: در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی داشتند آموزش و پرورش استان کرمان میزبان جشنواره علمدار است.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول