اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برخورد با خودروهای حمل فاضلاب متخلف در ملایر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر از برخورد قانونی با خودروهای حمل فاضلاب متخلف آلاینده محیط زیست خبر داد.

برخورد با خودروهای حمل فاضلاب متخلف در ملایر

عباس نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در تمام حوزه‌ها اظهار کرد: یکی از موارد آلوده‌کننده محیط زیست فاضلاب‌های صنعتی و خانگی هستند که باعث آلودگی خاک و آب و به خطر انداختن سلامت مردم و... می‌شوند.

وی با بیان اینکه خودروهای حمل فاضلاب با رها کردن آن در اراضی کشاورزی و رودخانه‌ها باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند افزود: قانون مجازات اسلامی این اقدام را تهدید علیه بهداشت مردم و جامعه تلقی کرده و با آن برخورد می‎کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: در راستای حفظ سلامت مردم و حفاظت از منابع آب و خاک اقدام قانونی علیه صاحبان خودروهای متخلف حمل فاضلاب توسط محیط زیست انجام می‌گیرد.

وی گفت: در این زمینه اخیرا برای یکی از خودروهای متخلفی که بعد از چند بار تذکر همچنان به تخلفات خود در رهاسازی فاضلاب در اراضی و محیط زیست ادامه می‌داد، حکم قضایی صادر شده است.

نجاری با اشاره به اینکه نیمی از فاضلاب شهر ملایر از طریق شبکه فاضلاب جمع آوری و به تصفیه خانه می‌رود و مابقی توسط خودروهای حمل زباله جمع‌آوری می‌شود افزود: در این زمینه نیز آب و فاضلاب منهولی را برای رهاسازی فاضلاب‌های جمع آوری شده توسط خودروهای حمل زباله در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: این خودورها باید بعد از جمع آوری فاضلاب را در این منهول تخلیه کنند که بعد از تخلیه این فاضلاب‌ها به شبکه جمع آوری شهرستان متصل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: متاسفانه تعدادی از خودروهای حمل فاضلاب از این موارد قانونی سرپیچی کرده و اقدام به رهاسازی فاضلاب‌ها در محیط زیست می‌کردند که پیگیری‌های لازم توسط محیط زیست انجام و با موارد متخلف برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: ما مخالف جمع‌آوری فاضلاب خودروها نیستیم اما طبق قانون در راستای حفاظت محیط زیست با متخلفان برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول