اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا و از کوت عبدالله آغاز خواهد شد.

طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا  آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در حاشیه بازدید از منطقه اسلام‌آباد با هدف بررسی روند اقدامات انجام شده توسط آبفا، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در چند نقطه از منطقه اسلام‌آباد در حال فعالیت است، خیابان چهار به واسطه طولانی بودن آن، لزوم اتصال همه مشترکین به شبکه دفع فاضلاب پیش از بهسازی و آسفالت خیابان از سوی شهرداری و تعبیه سیستم تخلیه فاضلاب در انتهای خیابان، نیازمند تلاشی دو چندان است‌.

وی افزود: بنا است انجام این عملیات با حداکثر سرعت و توان توسط آبفا در خیابان چهار و پس از آن در همه ۱۴ خیابان اسلام آباد صورت گرفته و به صورت همزمان، آسفالت خیابان‌ها توسط شهرداری تامین و اجرا شود.

طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا و از «کوت عبدالله» آغاز خواهد شد

صادق حقیقی‌پور مدیرکل آبفای خوزستان نیز در ادامه این بازدید، بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی آبفا، ساماندهی به وضعیت فاضلاب کوت عبدالله و به خصوص کوی اسلام‌آباد است که برای آن برنامه کامل و مفصلی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: کلکتور اصلی فاضلاب منطقه، خط ۶۰۰ میلی متری خیابان ۴ است که به وسیله کلکتور طرح جامع، فاضلاب منطقه از این نقطه به تصفیه خانه شرق اهواز انتقال داده می‌شود.

حقیقی‌پور گفت: کار خط اصلی خیابان چهار تقریبا به اتمام رسیده و اتصال شبکه‌های فرعی به این خط نیز با همکاری بخش خصوصی و با قراردادی ۴۰ میلیارد تومانی در دست اقدام است.

وی اذعان کرد: برای اتصال مشترکین نیاز به تخلیه خطوط فاضلاب بوده که با فعال‌سازی پمپاژ و تخلیه در انتهای خیابان ۴، زمینه برای اجرای شبکه‌های فرعی فراهم شده است.

وی همچنین از اجرای آزمایشی پروژه کلکتورها و نصب منهول‌های انتظار در خیابان دو خبر داده و تصریح کرد: با این مدل، مشکلی برای اجرای آسفالت وجود نخواهد داشت و پس از آن، دیگر نیازی به تخریب مسیرهای آسفالت شده نخواهد بود.

مدیر آبفای خوزستان اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی مردم منطقه بلافاصله پروژه اتصال شبکه‌های فرعی به خطوط فاضلاب به زودی آغاز خواهد شد و پس از مدت زمان منطقی از پیش تعیین شده، ان‌شاءالله مشکل فاضلاب این منطقه برای همیشه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: مشابه همین پروژه در سایر مناطق کوت عبدالله، از جمله شهرک بسیج، خیابان امام رضا(ع)، کوی شهید نورانی یا درویشیه، گاومیش آباد و سایر مناطق آغاز شده است و امید است بتوانیم معضل قدیمی فاضلاب را در اهواز حل بنماییم.

صادق حقیقی‌پور گفت: برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توسط شرکت آبفای استان انتخاب شده و به زودی آغاز به کار خواهد کرد و نقطه آغاز این پروژه و همکاری، منطقه کوت عبدالله خواهد بود.

وی افزود: تکمیل پروژه فاضلاب کوت عبدالله با تعبیه کلکتورها و هفت ایستگاه پمپاژ بزرگ، اولین قدم همکاری ما با قرارگاه خاتم‌الانبیا خواهد بود که ساماندهی اساسی به فاضلاب منطقه خواهد داد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول