اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان راه‌اندازی می‌شود

پارک اقتصاد دیجیتال با پیگیری‌های انجام شده در سمنان راه‌اندازی می‌شود.

پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز جلسه هماهنگی و بررسی روند اجرایی راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد.

محمدصدیق دامغانی‌زاده، مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در این نشست اظهار کرد: به‌منظور استقرار هر چه سریع‌تر پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان، امروز در این جلسه حاضر شدیم.

او گفت: تلاش ما برای بهره‌برداری از این پارک و استفاده از حداکثر ظرفیت سمنان به‌منظور فعالیت مستمر و باقدرت این واحد است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: سمنان، اولین استانی بود که تفاهم‌نامه این مهم با امضای وزیر منعقد و مراحل اجرایی احداث پارک اقتصاد دیجیتال در آن آغاز شد.

دامغانی‌زاده افزود: پررنگ بودن مرزهای سازمانی یکی از مؤلفه‌هایی است که همکاری و هماهنگی را کمرنگ کرده و باید با هماهنگی و وفاق جمعی و با کمرنگ کردن مرزهای سازمانی در جهت نهایی شدن مراحل اجرایی و بهره‌برداری از این واحد گام برداریم.

او گفت: بازدید از مکان انتخابی امروز انجام می‌شود؛ برداشت اولیه انجام و طراحی به‌منظور تجهیز این واحد در دستور کار قرار می‌گیرد و آمادگی فضای فیزیکی آغاز می‌شود.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: ما از آموزش‌های حرفه‌ای در این واحد به‌صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

پارک اقتصاد دیجیتال؛ بستری مناسب برای ایجاد اشتغال مولد

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان هم با بیان اینکه علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها و فراهم کردن سخت‌افزارها باید به فراهم کردن شرایط کسب کار برای نیروی انسانی که محور توسعه در هر جامعه‌ای است، پرداخت، بر لزوم تقویت این محور توسعه و آماده‌سازی پیشران‌های فعالیت آن تأکید کرد.

او افزود: امروز شاهدیم در عصر دیجیتال، اکثر فرصت‌های شغلی نوآور، زاییده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و امید می‌رود با راه‌اندازی این پایگاه اقتصاد دیجیتال، شاهد افزایش اشتغال و توسعه سمنان باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان یادآور شد: وظیفه ما در مسیر تقویت نیروی انسانی مستعد و تحصیل‌کرده، گسترش کار و فعالیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، شناسایی شرکت‌های فناور و شتاب‌دهنده‌ها در جهت حمایت از توسعه کسب‌وکارهای دیجیتالی و ایجاد فرصت‌های شغلی در این حوزه است.

منصوری افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تجهیز و آماده کردن این مرکز، در مرحله بعدی با تفاهم مشترک با پارک‌های علم و فناوری استان و سمنان، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای فعال کردن پارک ورود کنند.

او، استفاده حداکثری از ظرفیت این مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال را از اهداف اصلی مسؤولان استان دانست و خاطرنشان کرد: با دستور استاندار سمنان، روند راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری در شهرستان‌های سمنان و شاهرود نیز در دستور کار قرار دارد که می‌توانند با پارک هم‌افزایی داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه تعهدات وزارتخانه در زمان مشخص انجام و هرچه سریع‌تر بهره‌برداری این واحد انجام شود، عنوان کرد: با تفاهم‌نامه داخلی با حوزه‌های فعال در آی.سی.تی، انتظار حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت اسمی پارک را خواهیم داشت.

منصوری بر وفاق مشترک در راستای توسعه مشاغل آی. سی. تی تأکید کرد و افزود: امید می‌رود در بازدید از مکان مشخص‌شده برای استقرار این مرکز، زیرساخت‌های مدنظری که توسط وزارت نیاز است شناسایی و تجهیز آن در کمترین زمان ممکن مهیا شود.

او بر لزوم تداوم حمایت‌های وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از استقرار واحدهای فناور و پشتیبانی در راستای توسعه بازار این حوزه تأکید و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌های حمایتی و آموزشی وزارت فاوا و همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های فعال در این حوزه شاهد توسعه مشاغل فعال و مولد از بستر این پارک باشیم.

تفاهم‌نامه سه‌جانبه بسته شد

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان هم گفت: این جلسه به‌منظور هماهنگی برای تسریع در روند اجرایی استقرار پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان برگزار شده است.

او گفت: روند ایجاد پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات یا همان پارک اقتصاد دیجیتال همزمان با سفر وزیر ارتباطات به سمنان آغاز شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: بهره‌مندی جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از این فرصت، هدف راه‌اندازی این واحد است.

سعدالدین بیان کرد: با درخواست استاندار سمنان، روند این پروژه آغاز شد و سپس با حضور هیأت ویژه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از چندین مکان برای استقرار این واحد بازدید کردند و نهایتاً طی توافق صورت گرفته با فنی و حرفه‌ای استان، مکان واحد مشخص شد.

او گفت: اقدامات اولیه به‌منظور دسترسی به امکانات آب و برق و گاز در حال انجام بوده و محوطه‌سازی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: با پیگیری مدیرکل وقت فنی و حرفه‌ای استان، این تفاهم‌نامه به‌صورت سه‌جانبه و با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا و این تفاهم‌نامه به یک تفاهم‌نامه ملی تبدیل شد.

سعدالدین افزود: از تمام دست‌اندرکارانی که در ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تلاش داشته و پیگیر بودند تا این مهم اجرایی شود و با استقرار شعبه‌های مختلف در شهرستان‌ها، این فرصت در اختیار جوانان مستعد استان قرار بگیرد، تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول