اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

پویش «دبیررسان» در فارس من؛ نخستین تبلت‌ها تحویل معلمان مناطق محروم شد +فیلم

نخستین تبلت‌ها به‌همت پویش دبیررسان در «فارس من» تحویل آموزگاران مناطق محروم شد.

پویش «دبیررسان» در فارس من؛ نخستین تبلت‌ها تحویل معلمان مناطق محروم شد +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس؛ آموزش مجازی؛ ساز و کاری که برای استمرار فعالیت‌های مدارس در این کرونابازار ارائه شد. میلیون‌ها دانش‌آموز و آموزگاران‌شان این‌روزها ناگزیر از سر و کله زدن با انواع و اقسام گوشی یا تبلت‌های هوشمند شده‌اند. ساز و کاری که البته دردسرهای خودش را دارد؛ اول از همه امکانات! البته که برای بسیاری از بچه‌ها و معلم‌ها تهیه تبلت‌های گران‌قیمت مطلب دشواری است. کمپین #دبیررسان برای همین در «فارس من» شکل گرفت.

 

ماجرای یک کار خیر؛ «دبیررسان» چگونه شکل گرفت؟

همه چیز از یک بازدید علمی شکل گرفت؛ وقتی که شرکت‌کنندگان المپیاد «سواد رسانه» از دانشکده و تحریریه خبرگزاری فارس دیدار کردند. البته که یکی از برنامه‌های آن‌ها مطالعه و آشنایی با «فارس من» بعنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای رسانه‌ای کشور بود. حمیدرضا عسگری مدیر سامانه در این نشست ارائه‌ی مفصلی را برای آشنایی هرچه بیشتر بچه‌ها با امکانات سامانه ارائه کرد.

وی درباره انگیزه‌های راه‌اندازی سامانه «فارس من» در جمع نخبه‌های المپیاد رسانه کشور گفت: «در گذشته برای پیگیری مطالبات و درخواست‌ها استشهادنامه و طومار امضا می‌کردند. حالا با گسترش فناوری راهکارهای نوینی ایجاد شده، سامانه «فارس من» که در سال ۹۷ به‌همت فارس راه‌اندازی شد، اولین نمونه داخلی این سامانه‌ها است. ما مردم را بعنوان «سردبیر» خبرگزاری به‌رسمت شناخته و اولویت نخست خود را پیگیری مطالبات آنها قرار دادیم.»

 

مدیر سامانه فارس من هم‌چنین درباره امکانات متعددی که سامانه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد توضیحاتی ارائه کرد؛ از جمله امکان ارسال کمپین‌های گوناگون. وی گفت: «یکی از مهم‌ترین انواع، پویش‌های مرتبط با کارهای خیر و کمک‌رسانی است. پویش‌هایی که با هدف جمع‌آوری اعانه یا تبلیغ و معرفی یک کار خیر تشکیل می‌شوند.» 

همین بازدید، همین توضیحات احتمالاً نخستین جرقه‌ها برای تشکیل «دبیررسان» را در ذهن آینده‌سازان رسانه‌های کشور ایجاد کرد. وقتی آنها تصمیم گرفتند برای کمک‌رسانی به آموزگاران مناطق محروم که از حداقل امکانات برای آموزش مجازی محرومند، کمپین ایجاد کنند. این‌طوری دبیررسان در «فارس من» به‌ثبت رسید.

 

یک کمپین با صدها امضا؛ دبیرسان چگونه به یاری آموزگاران مناطق محروم شتافت؟

پویش آنها ۳۰شهریور امسال در «فارس من» به‌ثبت رسید؛ خیلی زود توانست صدها امضا بعنوان حمایت جمع‌آوری کند. پویشی که به ایده و همت نخبگان شرکت‌کننده در المپیاد سواد رسانه‌ای به‌ثبت رسید. آرزوی آن‌ها رسیدگی و جمع‌آوری اعانات برای آموزگاران مناطق محروم کشور بود. آموزگارانی که در این کرونابازار و گرفتاری‌های آموزش مجازی، حتی از نخستین امکانات محرومند.

 

در پویش آنها آمده است: «توی این کمپین قراره برای معلمان مناطق محروم دو امکان فراهم کنیم: ۱) تبلتی به ارزش حدوداً ۳ میلیون تومان. ۲) بسته‌ای جامع در زمینه تولید محتوای آموزشی. ما به‌عنوان جمعی از دهه هشتادیا که برگزیده‌های المپیاد سواد رسانه‌ای هستیم قراره به معلم‌های عزیزمون کمک کنیم کلاس‌های بهتر و موثرتری برای دانش آموزانشون به ویژه در مناطق محروم برگزار بکنن.»

 

هم‌چنین در انتها درگاهی را برای جمع‌آوری اعانات معرفی کردند: «اگر خواستید به این کمپین بپیوندید و به معلمان خلاق مناطقِ کمتر برخوردار کمک کنید که در روشنتر شدن آینده ما دهه هشتادیا بهمون کمک بیشتری بکنن. حتی ۱۰۰۰ تومان هم مایه دلگرمیه برای ما و معلمای سرزمینمون. از این پیوند برای پرداخت می‌توانید استفاده کنید.»

 

 


استقبال پرشور مخاطبان از دبیررسان؛ نخستین تبلت‌ها تحویل آموزگاران شد

پویش نخبگان سواد رسانه‌ای حسابی گرفت، در فضای مجازی چرخید و مورد توجه رسانه‌ها واقع شد. آن‌طور که مسؤلان دبیررسان گفته‌اند سیل اعانات ارسالی از جانب مردم هم‌چنان ادامه دارد. اگرچه آن‌ها با همین اعانات دریافتی نخستین سری از تبلت‌های خیریه را خریداری کرده‌اند. این تبلت‌ها روز سه‌شنبه همزمان با اختتامیه المپیاد رسانه‌ای کشور تحویل تنی چند از آموزگاران زحمت‌کش مناطق محروم شد. گزارش این رویداد را تماشا کنید:

 

دبیررسان هم‌چنان ادامه دارد؛ شما هم درصورت تمایل می‌توانید در کار خیر نخبگارن المپیاد رسانه‌ای کشور مشارکت کنید. برای این منظور کافی است به لینک پویش دبیررسان در «فارس من» مراجعه کنید. توضیحات لازم بعلاوه راه‌های کمک‌رسانی آنجا مفصلاً معرفی شده‌اند. بامید آن‌که هیچ آموزگاری هیچ‌کجای ایران بدلیل محرومیت از امکانات از درس و بحث جا نماند. و البته بامید روزگاری که شوم‌سایه بیماری از سر ایران عزیز کوتاه شود.

 

«فارس من» در اختیار شما است؛ اگر ایده یا برنامه‌ای برای کار خیر دارید، آن را در سامانه معرفی کنید. همکاران من در تحریریه خبرگزاری با قید فوریت آن‌را پیگیری خواهند کرد. فراموش نکنید؛ شما سردبیر فارس هستید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول