اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ساخت پارک موزه دفاع مقدس در ورودی شهر مرودشت

فرمانده سپاه ناحیه مرودشت از پیگیری طرح مربوط به ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در شهر مرودشت خبر داد.

ساخت پارک موزه دفاع مقدس در ورودی شهر مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت،  هاشم جمالی در دیدار با رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت که به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار گردید از پیگیری طرح مربوط به ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در شهر مرودشت خبر داد.

 فرمانده سپاه ناحیه مرودشت در این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان از اقدامات میدانی سپاه در زمینه شبیه سازی عملیات فتح المبین، اظهار داشت: شبیه سازی عملیات فتح المبین در هفته دفاع مقدس توسط مجموعه مختلفی از جمله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت با هدف تاثیرگذاری و آشنایی بیشتر نسل حاضر با رشادت ها و ایثارگری های شهدا جانبازان و ایثارگران این مرز و بوم، در حال برگزاری است.

بهمن مردانی، رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های معنوی این شهرستان و ضرورت ایجاد فضایی مرتبط با ارزش های فرهنگی، بیان کرد: شهرستان مرودشت با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان فرهنگی و معنوی همواره از جایگاه ویژه ای با قابلیت های فراوان برخوردار است که این مهم نیز با تقدیم هزاران شهید والامقام، جانبازان و ایثارگران و ... بیش از پیش بر همگان مشخص شده است که در همین راستا، ایجاد فضاهایی متناسب با مقام این سرمایه‌های ارزشمند را نیارمند هستیم.

مردانی گفت: با پیگیری‌هایی که از جانب اداره میراث فرهنگی در جهت ساماندهی ورودی شهر مرودشت در قالب برنامه‌های هدفمند صورت پذیرفته است، اعتباراتی در قالب مرمت پل خان و همچنین بهره‌برداری فرهنگی از مقبره شهید گمنام و محوطه اطراف آن با هدف جذب گردشگر صورت پذیرفته است.

وی افزود: شبیه سازی عملیات فتح المبین در زمینه جذب گردشگران با هدف تبیین موضوعات فرهنگی هشت سال دفاع مقدس، دستاوردهای مثبت و مطلوبی را در بین جوانان نسل حاضر در پی خواهد داشت.

جمالی، فرمانده سپاه ناحیه مرودشت در پایان از ایجاد موزه دفاع مقدس خبر داد و در این باره گفت: با توجه به ظرفیت‌های بومی و استقبال خیرینی که با هماهنگی‌هایی که با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است، در ورودی شهر مرودشت پارک موزه دفاع مقدس ایجاد خواهد شد.

 وی ادامه داد: روند طرح مطالعاتی و تشکیل کارگروه شهرستانی این پروژه در دست اقدام است و امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه، شاهد زیباسازی ورودی این شهر با هم نشینی آثار و ارزش های ماندگار دفاع مقدس با آثار تاریخی نیز باشیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول