اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

باغ موزه دفاع مقدس فارس قلب فرهنگی عرصه مقاومت است/ افتتاح فاز یک تا پایان سال جاری

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان فارس به عنوان قلب فرهنگی در زمینه دفاع مقدس مطرح است که می‌تواند تجلی و بروز ارزنده‌ای داشته باشد.

باغ موزه دفاع مقدس فارس قلب فرهنگی عرصه مقاومت است/ افتتاح فاز یک تا پایان سال جاری

سعید کوشکی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز در خصوص باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: شیراز با تقدیم کردن بیش از ۱۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس، از شهرهای پیشتاز در ساخت موزه دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه فارس تنها استانی در کشور می باشد که دارای مجوز موزه دفاع مقدس از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار داشت: در حال حاضر مساحت باغ موزه دفاع مقدس استان فارس ۱۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع می باشد که از آن ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای مساحت گالری ها و ساختمان لحاظ شده است.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس افزود: مکان فعلی پارک موزه از سال ۱۳۷۸ در اختیار مجموعه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس قرار گرفته و در سال ۱۳۸۷ مبلغ ۶ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به مجموعه اختصاص یافت که پس از آن نیز در اعتبارات استانی مبلغ ۱۱ میلیارد تومان را برای پارک موزه دفاع مقدس فارس لحاظ کردند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان موزه دفاع مقدس استان فارس از سال ۱۳۹۰ آماده محتوا آرایی و تجهیز بوده، تصریح کرد: در سالهای گذشته به دلیل تامین نشدن بودجه و اعتبارات لازم، محتوایی در موزه قرار نگرفته بود.

کوشکی با اشاره به انتظار بالای مردم در خصوص کار برای شهدا بیان کرد: هنگامی که مردم در باغ موزه دفاع مقدس حضور پیدا کنند، ما موظف هستیم تمام تلاشمان را برای فاخر شدن باغ موزه داشته باشیم.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فارس با ذکر اینکه امیدواریم که بر این ویروس منحوس غلبه کرده و شاهد حضور مردم در این مکان باشیم، اذعان کرد: سال گذشته شروع به تجهیز و آماده کردن نمایشگاه دائمی موزه دفاع مقدس استان فارس نموده و هنگامی که فردی وارد مجموعه می شود، با محتوا روبرو می شود.

کوشکی با بیان اینکه می توان بر مشکلات فائق آمد، تاکید کرد: بنا داریم با همت مسئولین استان و تلاش نمایندگان مجلس بتوانیم نقیصه باغ موزه را مرتفع کرده و قائل هستیم که می توانیم این کار را انجام دهیم.

 کوشکی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس استان فارس به عنوان قلب فرهنگی در موضوع دفاع مقدس می باشد که می تواند تجلی و بروز خود را داشته باشد.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس درخصوص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل باغ موزه استان گفت: برنامه ای ۳ ساله برای تکمیل باغ موزه جهت تملک مغازه ها و اراضی، تکمیل فاز ۲ و فاز ۳ داریم که نیازمند رقم ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار می باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان فارس و شهر شیراز متذکر شد: در سفر دکتر نوبخت به استان فارس و شیراز رقم ۱۰ میلیارد تومان در قالب اوراق تخصیص داده شد که صرف محتواسازی و محتوا آرایی موزه خواهیم کرد و در کل مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تولید محتوا و اجرا در باغ موزه مورد نیاز می باشد.

کوشکی نوید داد: فاز آخر باغ موزه دفاع مقدس استان فارس تا پایان امسال و یا در نهایت تا سوم خرداد ماه سال آینده تکمیل خواهد شد.
انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول