اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بستری ۴۶ بیمار کرونایی در شاهرود/ شاهرود نارنجی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اکنون ۴۶ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با تشخیص ابتلا به کرونا بستری هستند و شرایط شهرستان شاهرود بر اساس رنگ‌بندی نارنجی و شهرستان میامی زرد است.

بستری ۴۶ بیمار کرونایی در شاهرود/ شاهرود نارنجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا چمن ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کروناویروس استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: در دو هفته اخیر در حوزه تحت پوشش این دانشگاه وضع متفاوت‌تری از دیگر نقاط کشور و استان ازنظر ابتلا به کرونا ویروس را شاهدیم و روند نسبتاً نزولی بستری‌شدگان را داریم.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که مشارکت خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله با کرونا ویروس همانند ماه‌های گذشته افزایش و استمرار یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت:  همکاری خوب مجموعه استانداری سمنان، فرمانداران، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و هیأت‌های مذهبی در برگزاری سالم مراسم عزاداری محرم را شاهد بودیم و البته باید این نکته را نیز منتظر داشته باشیم که باید منتظر بمانیم تا بدانیم که در این هفته و هفته آینده آمارهای ابتلا به کروناویروس در شاهرود و میامی چگونه می‌شود.

چمن با بیان اینکه درمجموع همکاری مردم، رسانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در شرق استان سمنان برای مقابله با کروناویروس مطلوب است، عنوان کرد: از ابتدای دوره همه‌گیری تاکنون هفت هزار و ۵۵۷ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه داشته‌اند که یک‌هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه تا امروز بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نمونه آزمایشگاهی تهیه شد و یک‌هزار ۶۶۷ نفر مثبت بوده‌اند، تصریح کرد: اکنون ۴۶ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با تشخیص ابتلا به کرونا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تأکید کرد: سیاست تبلیغی و فرهنگی برای هشدار شیوع کرونا ویروس و همچنین آنفلوانزا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

چمن با بیان اینکه چند پروژه تحقیقاتی برای تعیین وضع مواجهه با کرونا و سطح ایمنی در شرق استان سمنان در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: اکنون شرایط شهرستان شاهرود بر اساس رنگ‌بندی نارنجی و وضعیت شهرستان میامی زرد است و مطابق معمول پایان هر هفته مجدداً شرایط ارزیابی و نتیجه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول