اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

195 واحد مسکونی روستایی رامیان در زلزله خسارت دید/ خسارت شدید زلزله به 2 روستای شهرستان رامیان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های رامیان و آزادشهر گفت: 9 روستای شهرستان رامیان تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند که دو روستا خسارت شدیدی دیدند.

195 واحد مسکونی روستایی رامیان در زلزله خسارت دید/ خسارت شدید زلزله به 2 روستای شهرستان رامیان

مرتضی احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در روستای «قورچای» رامیان اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته 9 روستای حوزه شهرستان رامیان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته که از این تعداد به دو روستای «قورچای» و «ویرو» خسارت زیادی وارد شده است.
وی  با اشاره به اینکه کار آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی از ساعات اولیه پس از زلزله آغاز شده است، تصریح کرد: 195 واحد مسکونی در این دو روستا خسارت دیدند که برای تمامی این واحدها برگه ضوابط صادر شده است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های آزادشهر و رامیان خاطر نشان کرد: دهیاران این دو روستا تاکنون تعداد 114 پروانه ساخت صادر کردند و تمامی این پروانه‌های ساخت به بانک معرفی شدند.
وی بیان داشت: تمام فعالیت‌های بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده ناشی از زلزله از قبیل صدور برگه ضوابط و پروانه ساخت برای تسهیل و تسریع در روند ساخت این واحدها طی چند ساعت انجام می‌شود.
احمدی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور با اقدام جهادی طی 10 روز سقف یک واحد مسکونی خسارت‌دیده از زلزله انجام شده است، گفت: ساعتی بعد از زلزله نیروهای بنیاد مسکن استان و شهرستان به همراه مدیر کل و بنده وارد میدان شده و کار بازسازی را آغاز کردیم و ظرف مدت 10 روز در اقدامی بی‌نظیر در کشور سقف یک واحد مسکونی خسارت‌دیده انجام شد.
وی ادامه داد: تاکنون آواربرداری از 50 واحد مسکونی انجام شده و نقشه‌های این واحدها نیز طراحی شده است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های رامیان و آزادشهر خاطرنشان کرد: سه اکیپ از نیروهای بنیاد مسکن و 12 دستگاه شامل بیل مکانیکی لودر کانیون و غیره به صورت شبانه‌روزی در روستاهای زلزله‌زده فعالیت می‌کنند تا کار بازسازی و ساخت این واحدهای مسکونی قبل از فصل سرما به اتمام برسد.
وی افزود: تاکنون پی‌کنی 15 واحد مسکونی، رنگ‌ریزی 25 واحد مسکونی، فواندسیون سه واحد و سقف یک واحد مسکونی به اتمام رسیده و تلاش داریم تا ساخت این واحدها در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.
* حلقه اصلی بازسازی مشارکت مردم است
احمدی بیان داشت: در بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی خسارت‌دیده ناشی از حوادث طبیعی مشارکت مردم نقش بسزایی در روند تسریع و تسهیل کار دارد.
وی گفت: از همه مردم آسیب‌دیده در زلزله تقاضا داریم برای تسریع در کار  ساخت واحدهای مسکونی با بنیاد مسکن و دیگر نیروهای مرتبط مشارکت لازم را داشته باشند.

* 10 هزار واحد مسکونی روستایی رامیان و آزادشهر غیر مقاوم هستند
رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های رامیان و آزادشهر اظهار کرد: بیش از 10 هزار واحد مسکونی روستایی در حوزه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر غیر مقاوم بوده و تقاضا داریم ساکنان این واحدهای مسکونی با استفاده از طرح ویژه مقاوم‌سازی روستایی منازل خود را در برابر حوادث طبیعی مقاوم کنند.
وی خاطر نشان کرد: ساکنان روستاهای پایین‌دست این دو شهرستان نیز می‌توانند از این طرح برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود استفاده کنند به شرط اینکه آمادگی تخریب و در جا سازی را داشته باشند.
انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول