اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مصدومیت زلزله رامیان به 10 نفر رسید/ همه واحدهای مسکونی رامیان 10 روز پیش بیمه حوادث شده بودند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: 10 نفر در زلزله 5.1 ریشتری شهرستان رامیان در پی وحشت از آوار زلزله مصدوم شده‌اند.

مصدومیت زلزله رامیان به 10 نفر رسید/ همه واحدهای مسکونی رامیان 10 روز پیش بیمه حوادث شده بودند

سیدرضا قادری امروز در گفت‌وگو تلفنی خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این تعداد از مصدومین به علت وحشت از شدت زلزله و اضطراب برای خروج از منزل و همچنین برخی به خاطر ناراحتی قلبی دچار صدماتی شدند که از سوی امدادگران هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ که از دقایق ابتدایی وقوع زلزله در شهرستان رامیان مستقر و در حالت آماده‌باش بودند به مراکز درمانی انتقال یافتند و خوشبختانه حال عمومی آنان الحمدالله خوب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای مسکونی روستاهای کوهستانی رامیان شامل «قورچای»، «ویرو»، «الهادی»، «کشکک» و «پاقلعه» دچار خسارت شده‌اند، تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده هیچ مصدومی تاکنون براثر ریزش آوار دچار آسیب نشده است که گزارشات تکمیلی از سوی تیم‌های ارزیاب اعزام شده به روستاهای این شهرستان در حال بررسی آخرین برآورد خسارات هستند.

* بازگشایی تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان رامیان/ تخریب صددرصدی اماکن مسکونی گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با حضور به موقع عوامل راهداری و تیم‌های لجستیکی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان تمام راه‌های ارتباطی شهرستان باز است و به جز در یک محور کوهستانی روستای «پاقلعه» که تلاش برای بازگشایی ۱۰۰ درصد آن ادامه دارد، تردد در همه مسیرها در جریان است.

قادری افزود: برق برخی از مناطق شهرستان رامیان که از بامداد به دلیل وقوع زلزله قطع شده بود هم اکنون با تلاش ماموران شرکت توزیع برق استان گلستان وصل شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب صددرصدی اماکن مسکونی نشده است و بیشتر گزارشات ناشی از ترک‌خوردگی و ریزش بخشی از واحدهای مسکونی بوده که منتظر گزارش کامل کارشناسان اعزامی به روستاها و مناطق این شهرستان برای اطلاع‌رسانی هستیم.

* تمام واحدهای مسکونی شهرستان رامیان 10 روز پیش بیمه حوادث شدند/ جای نگرانی برای پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که مدیریت بحران استان گلستان از مدتی پیش برای الزام بیمه همگانی واحدهای مسکونی در شهر و روستاهای استان با همکاری خوب فرمانداران و بخشداران استان گلستان صورت گرفته است تمام واحدهای مسکونی شهر و روستاهای شهرستان رامیان بیمه حوادث از سوی بیمه دی شده بودند و جای نگرانی برای پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان نیست.

وی به نقش بیمه با توجه به محدودیت‌هایی که دولت‌های برای پرداخت خسارات در برابر حوادث غیرمترقبه متحمل می‌شوند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت و رهنمودهای استاندار گلستان از ابتدای سال برنامه جدی برای بیمه کردن واحدهای مسکونی در دستور کار مدیریت بحران استان قرار گرفت و شهرستان رامیان در حدود 10 روز پیش کار بیمه همگانی آن پایان یافته بود که هم اکنون می‌توانند از مزایای آن برای کمک به مردم خسارت‌دیده بهره ببرند.

گفتنی است زمین لرزه 5.1 در مقیاس ریشتر شهرستان رامیان در ساعت 2 و چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه به وقوع پیوست.
براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله در عمق 9 کیلومتری زمین و در 55.1 طول جغرافیایی و 37.02عرض جغرافیای در حوالی رامیان رخ داده است.
این زلزله در 61 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان، 189 کیلومتری ساری، 9 کیلومتری شهرستان آزادشهر و 10 کیلومتری شهر خان ببین اتفاق افتاد و در  شهرهای استان‌های همجوار از جمله مازندران، سمنان و خراسان‌شمالی این زلزله احساس شد.

انتهای  پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول