اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از کم‌کاری مسؤولان در قبال مردم/ این حجم از مشکلات اقتصادی شایسته ملت ایران نیست

امام جمعه شهرکرد گفت: سزاوار مردم نیست که در اثر کم‌کاری و بی‌تدبیری مسؤولان با مشکلات اقتصادی مواجه شوند، مردم از منتخبین خود انتظار دارند که مشکلات را حل و فصل کنند.

انتقاد از کم‌کاری مسؤولان در قبال مردم/ این حجم از مشکلات اقتصادی شایسته ملت ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تا می‌توانیم خدا را بندگی و عبادت کنیم که این بندگی و این تقوا راه رستگاری و سعادتمندی ماست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اصل کرامت انسان بیان کرد: انسان، شریف است و شرافت و کرامت انسان‌ها به تعداد آن‌ها نیست، خداوند متعال در انسان ظرفیتی قرار داده که معادل کل ظرفیت بشری است، این ظرفیت، همان روح دمیده شده خداست لذا خداوند متعال میفرماید که اگر کسی یک نفر را بکشد، مانند آن است که همه انسان‌ها را کشته است.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد این حماسه جاوید تصریح کرد: 31 شهریور ماه آغاز این هفته نورانی است و توجه به این سرمایه عظیم و ماندگار ضروری است، دفاع مقدس یک ذخیره برای ما فراهم کرده است که با عنایت خداوند تبارک و تعالی سال‌هاست از این ذخیره استفاده می‌کنیم و هرچه جلو می‌رویم، درس عبرت و سازنده است. 

نکونام اظهار داشت: آنچه را که در دفاع مقدس انجام دادیم، از مکتب اهل بین عصمت و طهارت آموختیم و عمل کردیم، از امیرالمؤمنین یاد گرفتیم که مرگ در این راه، مرگ در راه کسب عزت و زندگی آن هم زندگی عزت‌مندانه و ابدی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هدف دشمن از جنگ تحمیلی گفت: فتنه‌های قبلی دشمن نتیجه‌ای نداشت پس فکر کرد با جنگ می‌تواند به توانمندی‌های نظامی، صنعتی، اقتصادی و ملی ما آسیب زده و ما را تهی کند و به اهدافش برسد؛ اما ملت ایران تحت رهبری یک انسان حکیم و در مکتب امام راحل توانست همه این رؤیاهای پوچ و بی‌تعبیر را خنثی کند، خود را توانمند سازد و ذخایری برای آیندگان جمع کند.

نکونام به مسؤولان توصیه کرد: این مردم سرمایه‌های عظیمی هستند، سزاوار خدمت و کار صادقانه هستند، نباید در اثر کم‌کاری و بی‌تدبیری با مشکلات اقتصادی و گرانی بی‌سر و سامان و بازارهای رهاشده مواجه شوند.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور می‌گوید من به این گرانی اعتراف می‌کنم و راهکار ارائه می‌دهم که پایش صورت گیرد، سوال اینجاست که متولی این پایش کیست؟ آیا غیر از دولت و وزرای آن است؟ این اقدام را همین هیئت دولت و مسئولان باید عملی کنند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: اینکه دائم در رسانه‌ها گفته شود ولی در بیرون چیزی از عمل و اقدام دیده نشود، این ضعف در منتخبین مردم است، دولت باید مطابق رهنمودهای رهبری مشکلات را حل کند، مردم آنچه را که از دشمن می‌بینند، درک می‌کنند اما از منتخبین خود انتظار دارند بدون اتکا به دشمن، مشکلات اصلی را حل و فصل کنند.

نکونام با اشاره به کرونا و دستورالعمل‌های کرونایی اضافه کرد: کرونا در وضعیت نامناسبی قرار دارد؛ توصیه می‌کنم فاصله‌گذاری و نکات بهداشتی را رعایت کنید، ما هم در برخی شهرها که شرایط خوب نباشد، نماز جمعه را برگزار نمی‌کنیم.

انتهای پیام/68031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول