اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۲۵ درصد اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود

فرماندار قائم شهر از وجود ۴۸۲ تعاونی فعال در شهرستان خبر داد و گفت: ۲۵ درصد از اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود.

۲۵ درصد اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، یحیی یوسف پور صبح امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان با بیان اینکه نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادى و اجتماعى کشور بر کسی پوشیده نیست، گفت: این بخش مهم و مردمی در میدان کار و تولید و افزایش سطح درآمد و مشارکت اجتماعى در جامعه مؤثر بوده است.  

وی افزود: تعاون که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده، همواره یادآور مشارکت و همکاری در کارهای نیک و کمک به هم نوعان است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ مشارکت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و مشارکت فکری و مالی آن‌ها زمینه ساز توسعه و شکوفایی ظرفیت‌ها است و تعاونگران باید با باور به نقش و جایگاه خود در مسیر ایفای رسالت خود گام بردارند.  

فرماندار قائم‌شهر گفت: نقش‌آفرینی اتاق تعاون و جایگاه تسهیل‌گرایانه و هدایت‌گونه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها و کمک به رونق هرچه بیشتر این بخش قابل توجه بوده که در همین زمینه، ۹۳۹ تعاونى در شهرستان ثبت شده که ۴۸۲ تعاونی فعالیت خوبی دارند که نشان‌دهنده رونق این بخش و کمک شایان تعاونی‌های قائم شهر به اقتصاد شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد از اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود، تصریح کرد: تعاونی‌ها با نقش موثر می‌توانند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنند.

یوسف‌پور تاکید کرد: جایگاه و نقش واقعی تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی با ارتقای مسؤولیت‌پذیری اجتماعی، ضمن کاستن از حجم بالای مسؤولیت‌های دولت و تحقق اصل قانون اساسی، زمینه ورود نخبگان، صاحب‌نظران و متخصصان جدید به عرصه اقتصاد و توسعه اشتغال را فراهم آورده و هم‌جواری تجربه، تخصص و جوان‌گرایی در این حوزه موفقیت‌های بزرگی را رقم می‌زند.

به گزارش فارس، در پایان جلسه از تعاونی‌های برتر و نمونه شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول