خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، متوسطه حرفهای با نیازهای ویژه گلها درسنندج با داشتن نیروی متخصص و امکانات لازم اقدام به تولید برخی از تجهیزات بهداشتی از جمله ماسکهای قابل شستشو کرد.
وی با اشاره به کارکردهای متنوع مدرسه در تعلیم و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه افزود: این مرکز از 15 شهریور با مشارکت هنرآموزان، اولیا و دانشآموزان دوره متوسطه حرفهای اقدام به تولید ماسک در کارگاه خیاطی مدرسه کرده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن رشته هنر زندگی در خانه گامهای خوبی در زمینه آموزشهای مجازی برداشته و هنرآموزان با استفاده از امکانات فضای مجازی کلاسهای خود را برگزار و محتواهای آموزشی خوبی را در برای دانشآموزان تولید کردند.
رنجبر با بیان اینکه توجه به حرفهآموزی در نظام آموزش و پرورش میتواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، افزود: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارتهای حرفهای به دانشآموزان فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، یادآور شد: گسترش فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه باعث میشود به درک عمیق تری از آموختههای خود دست یابند وبرای ساختن آیندهای بهتر در جامعه آماده شوند.
رنجبر با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد و توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: با اجرای دورههای آموزشی، ارتقای مهارتهای فنی و شایستگیهای شغلی، آموزش کار آفرینی، مهارتهای فنی و کسب و کار میتوان زمینه ورود دانشآموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار درآینده فراهم کرد.
انتهای پیام/2330/72