اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

1529 دیرآموز در پایه اول ابتدایی مدارس عادی کردستان شناسایی شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تاکنون یک‌هزار و 529 دانش‌آموز دیرآموز پایه اول ابتدایی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستان و بدوورود به دبستان استان شناسایی شده است.

1529 دیرآموز در پایه اول ابتدایی مدارس عادی کردستان شناسایی شد

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت تقویت و تربیت حواس بینایی، شنوایی و لامسه در دانش‌آموزان دیرآموز اظهار کرد: تقویت مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان دیر آموز پایه‌های اول تا سوم ابتدایی مدارس عادی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی استان است.

وی گفت: از این تعداد 675 نفر در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان و 854 نفر نیز در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان دیر آموز در مقایسه با همسالان خود در مهارت‌های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند از این‌رو برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت و اجرا کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول در آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: شناسایی نیازها و ویژگی‌های دانش‌آموزان دیرآموز، اجرای آموزش فردی شده و ارائه راهبردهای آموزشی در این بسته آموزشی تشریح و تببین شده است.

رنجبر گفت: کلاس‌های تلفیقی راهی برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان دیرآموز است، به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آنها را درک کنند و با توجه به نیازهای ویژه این دانش‌آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی آنها کمک کنند.

وی با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش و برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان و تأثیر مهم خانه و خانواده بر میزان یادگیری دیرآموزان تصریح کرد: آگاه‌سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالاً برای دانش‌آموزان، مدرسه و جامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دیرآموزان که 10 تا 13 درصد جامعه دانش‌آموزی را به خود اختصاص می‌دهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمی‌توانند در تحصیل و یادگیری مطالب همگام با سایر هم کلاسی‌های خود حرکت کنند.

رنجبر با بیان اینکه بهره هوشی دانش‌آموزان دیرآموز در محدوده طبیعی ضعیف است و هوش آنان معمولاً یک انحراف معیار پایین‌تر از هوش عادی است، افزود: بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی و کارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش‌آموزان در جریان آموزشی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول