اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

چرا روحانی به مراسم آغاز دانشگاه نیامد؟

وزیر، بهداشت درمان و آموزش پزشکی به گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از عدم حضور فیزیکی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها پاسخ داد و گفت: به دلیل فشار ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای پروتکل‌ های بهداشتی برای حفاظت از مقامات حضور امکان پذیر نشد.

چرا روحانی به مراسم آغاز دانشگاه نیامد؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه ‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور با حضور مجازی حسن روحانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران به صورت رسمی آغاز شد.

سعید نمکی وزیر، بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم، ابتدا به گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از عدم حضور فیزیکی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها پاسخ داد و اظهارداشت: رئیس جمهور همواره مشتاقانه می‌ خواستند که در جمع دانشگاهیان باشند اما به دلیل فشار ما در اجرای پروتکل‌ های بهداشتی برای حفاظت از مقامات نظام حضور امکان پذیر نشد.

وی افزود: از همین رو از مقام معظم رهبری و رؤسای ۳ قوه که توصیه ‌های همکاران ما در رعایت پروتکل ‌های بهداشتی را جدی می‌ گیرند تشکر می کنم. گلایه امروز از این جهت بود که شاید همکاران ما در دانشگاه ها واقف به این مسئله نباشند.

نمکی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ۷ ماه است که همکاران ما در دانشگاه‌ های علوم پزشکی بی وقفه در میدان مبارزه با کرونا حضور دارند، از رئیس دانشگاه گرفته تا استاد و دانشجو و کارمند پای کار بودند. به روح بلند همه استادان و پزشکان و پیراپزشکانی که در کرونا پزشکی جان خود را از دست دادند، ادای احترام می کنیم که همه آنان فداکارانه پای کار آمدند. برای مثال دکتری مانند دکتر نادری که ۲۵۰۰ پیوند کلیه انجام داده است با وجود اصرارهای ما می‌ گفتند که ما می ‌رویم تا رزیدنت‌ ها هم ببینند که اساتید هستند آنان هم ترس به دل راه ندهند. در این ایام یک رئیس دانشگاه علوم پزشکی نبود که بتواند در روز تعطیل با خانواده خود ناهار بخورد آن هم در سال سخت تحریم. دانشجویان علوم پزشکی وقتی روپوش سفید می ‌پوشند مثل این است که لباس احرام می‌ پوشند.

وزیر، بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در این شرایط بود که مفتخریم که هیچ بیماری کرونایی پشت در بیمارستان نماند یا به خاطر بی پولی از درمان محروم نشد. حتی دشمنان ما هم به این موضوع اذعان کردند.

وی گفت: سال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی که قبلا آغاز شده و تعطیل نبوده است و امروز هم بازگشایی نمادین دانشگاه‌ های غیر علوم پزشکی را شاهد هستیم و امیدواریم بتوانیم در مباحث دیگر از جمله روانشناسی و علوم اجتماعی از کمک دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی در مقابله با کرونا استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول