اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اقدامات لازم برای کوچ عشایر به مناطق قشلاقی گچساران و باشت/ تخصیص 27 میلیارد به توسعه مناطق عشایری

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای ورود عشایر به مناطق عشایرنشین گچساران و باشت در حال انجام است.

اقدامات لازم برای کوچ عشایر به مناطق قشلاقی گچساران و باشت/ تخصیص 27 میلیارد به توسعه مناطق عشایری

صادق فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در گچساران اظهار کرد: امسال 27 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در مناطق عشایری این دو شهرستان  اختصاص یافت.

 وی افزود:  این میزان اعتبار برای بازگشای ایل راه‌ها، بهسازی‌ چشمه‌ها  آبرسانی به زمین های کشاورزی و تحقق آبرسانی سیار در نظر گرفته شده است.

 فاتحی از اجرای طرح آبرسانی به ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی  در منطقه عشایری گچ سید الله  خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال پیش بینی شده که هم اکنون این طرح در حال انجام مراحل ابتدایی مانند برق رسانی است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت  در ادامه با اشاره به اینکه زمان رسمی کوچ عشایر هنوز از سوی ستاد کوچ اعلام نشده است، عنوان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای ورود عشایر به مناطق عشایرنشین گچساران  و باشت در حال انجام است.

وی ابراز کرد:  اقداماتی از جمله ساماندهی فروشگاه‌های عشایری تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز عشایر گچساران و باشت در مناطق ماهور باشت،دژسلیمان و باباکلان برای استقبال از عشایر در حال انجام است.

این مسوول با بیان اینکه گچساران و باشت  دارای 87 نقطه عشایری است، افزود: مناطقی از جمله دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از  مناطق عشایرنشین گچساران به شمار می‌رود.

فاتحی به تولیدات دامی این قشر اشاره و عنوان کرد: سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز، قریب به 7 هزار تن انواع مواد لبنی، 25 تن گوشت سفید و 150 تن پشم از محصولات عشایر این شهرستان است.

 به گزارش فارس، براساس آخرین سرشماری شهرستان های گچساران و باشت  دارای یک هزار و۸۶۹ خانوار عشایری است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول