اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کوچ پائیزه عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد

معاون عمران و پشتیبانی امورعشایر چهارمحال و بختیاری از آغاز کوچ پائیزه عشایر استان خبر داد و گفت: سوخت لازم برای مصارف گرمایشی، روشنایی، پخت‌ و پز و پخت‌ نان عشایر خریداری و ذخیره شده است.

کوچ پائیزه عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد

یدالله چراغ‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اکثر جایگاه‌های سوخت مخازن ۱۲ هزار لیتری دارند و متوسط ذخیره‌سازی سوخت‌های فسیلی برای عشایر در طول سال حدود یک میلیون لیتر نفت سفید است.

معاون  توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: سوخت لازم خریداری و ذخیره شده است که برای مصارف گرمایشی، روشنایی، پخت‌ و پز و پخت‌ نان استفاده می‌شود و تعداد جایگاه‌های توزیع نفت سفید ۵۰ جایگاه در استان است.

وی با بیان اینکه در مناطق صعب‌العبور ارزاق ۶ ماه عشایر تهیه شده که از ۱۵ شهریور‌ماه توزیع آن‌ها شروع شده است و تا ۱۵ مهرماه ادامه داد، اظهار داشت: در طول یک ماه ارزاق ۶ ماه مناطق صعب‌العبوری که با بارش برف بسته می‌شوند و یا امکان تردد وجود ندارد توزیع می‌شود.

چراغ‌پور عنوان کرد: زمان کوچ عشایر استان شروع شده است و زمان کوچ یک‌ماه پائیزه عشایر که از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است بستگی به وضعیت ترسالی و یا خشکسالی دارد.

معاون توسعه و عمران امور عشایر استان خاطرنشان‌ کرد: طبق آمار رسمی ۹۰ هزار عشایر کوچ‌رو در استان وجود دارد که هر ساله تسهیلات تامین علوفه و زنجیره تولید گوشت قرمز در اختیار عشایر قرار می‌گیرد که این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین در استان ما ۲۵ درصد تولید گوشت و پروتئین در دست عشایر است و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و بالغ بر ۳۰ هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول