اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پرونده دروس عملی دانشجویان سرانجام بسته شد/ اجرای سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی در آزمایشگاه و کارگاه ها

یکی از چالش های دانشگاه ها در نخستین ترم مجازی کرونایی، برگزاری کلاس های عملی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها بود؛ به طوریکه در پایان ترم بسیاری از دانشگاه ها اقدامی درباره دروس عملی انجام نداده بودند و کلاس ها به ناچار به ترم تابستان یا پاییز موکول شد.

پرونده دروس عملی دانشجویان سرانجام بسته شد/ اجرای سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی در آزمایشگاه و کارگاه ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در نخستین ترم مجازی کرونایی، یکی از چالش های دانشگاه ها برگزاری کلاس های عملی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها بود؛ به طوری که وقتی ترم به پایان رسید بسیاری از دانشگاه ها در زمینه کلاس های عملی اقدامی انجام نداده بودند و کلاس های عملی را به ناچار به ترم تابستان یا پاییز محول کردند. وقتی هم که تابستان آغاز شد و دانشگاه ها قصد آغاز  کلاس های عملی را داشتند بار دیگر شاهد اوج گیری شدت ویروس کرونا در کشور بودیم که بسیاری از فعالیت ها را دوباره به حالت مجازی درآورد.

خبرنگار فارس سرانجام پرونده دروس عملی دانشجویان را پیگیری کرده است.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره سرانجام برگزاری دروس عملی در این دانشگاه، گفت: دروس عملی در ترم تابستان به صورت حضوری ارائه شد.

وی گفت: بخشی از دروس که امکان ارائه به صورت غیرحضوری را داشتند در طول ترم ارائه شدند و مابقی دروس هم در ترم تابستان به دانشجویان ارائه شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: البته برنامه آموزش حضوری دروس عملی در یک بازه ای به دلیل شروع دوباره ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

 حسینی تاکید کرد: همه دروس عملی و کارگاهی با رعایت دقیق پروتکل ‌های بهداشتی برگزار می ‌شود.

وی توضیح داد: دانشجویان برای استفاده از آزمایشگاه و کارگاه ها نوبت گذاری شده اند تا در هر نوبت یک گروه از دانشجویان از آزمایشگاه استفاده می کند تا تعداد حاضران در آزمایشگاه کنترل شود. همچنین طبق پروتکل ‌های بهداشتی اعلام شده آزمایشگاه ها و کارگاه ها چون به صورت اشتراکی استفاده می شود بعد از استفاده هر گروه از دانشجوها ضدعفونی شده و برای استفاده گروه بعدی آماده می شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول