اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش 17 درصدی پذیرش در دانشگاه علمی ـ کاربردی

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور گفت: در مقایسه سال 1398 با سال 1397 که همه دانشگاه‌ها با کاهش تقاضا روبه‌رو شده‌اند، دانشگاه علمی ـ کاربردی با افزایش 17 درصدی پذیرش روبه‌رو بوده است.

افزایش 17 درصدی پذیرش در دانشگاه علمی ـ کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، محسن محمدزاده امروز در آیین گشایش مراکز علمی و کاربردی خراسان رضوی که به میزبانی مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر برگزار شد، اظهار کرد: در سال جدید برنامه‌های ویژه‌ای برای مواجهه با شرایط کرونا تدبیر شده‌ که برگزاری مجازی آموزش‌ها به سبب وجود زیرساخت‌های آن تمهید شده و اولویت با آموزش مجازی است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور افزود: گزارش‌ها همگی حاکی از این است که آموزش‌ها موفق بوده و در سال جاری نیز موفق‌تر از قبل است.

وی ادامه داد: در سال کنونی تمامی دروس نظری به صورت مجازی و همچنین دروس عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و جای نگرانی برای ما وجود ندارد.

محمدزاده بیان کرد: به دلیل ماموریت‌گرا بودن دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی میزان اشتغال در این دانشگاه‌ها آمار قابل قبولی است که از این میزان 70 درصد دانش‌آموختگان شاغل و 40 درصد دانش‌آموختگان در شغلی که دقیقا در همان رشته آموزش دیده‌اند، مشغول به‌کار هستند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور گفت: دانشگاه علمی ـ کاربردی در چهار سال گذشته چهار هدف، کیفیت‌گرایی، کاربردی بودن، ترویج گفتمان خود و ماموریت‌گرایی را به شکل جدی دنبال کرده ‌که در حوزه‌های مختلف افزایش عملکرد کیفی دانشگاه مشهود است.

وی تصریح کرد: در مقایسه سال 1398 با سال 1397 که همه دانشگاه‌ها با کاهش تقاضا روبه‌رو شده‌اند، دانشگاه علمی ـ کاربردی با افزایش 17 درصدی پذیرش روبه‌رو بوده است.

محمد‌زاده گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه علمی ـ کاربردی مسئله‌ای است که تمامی دانش‌آموختگان آن در داخل کشور مشغول به‌کار هستند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی ـ کاربردی اظهار کرد: تمام شاخص‌بندی‌ها و سطح‌بندی‌ها نشان از ارتقا کارکرد دانشگاه علمی ـ کاربردی و اهداف کیفی آن دارد.

وی گفت: با اینکه این ارتقا در سطحی است که سه سال است که دانشگاهی در سطح یک نداریم اما همگی مراکز دارای سطح ارتقا بوده‌اند.

محمدزاده گفت: دلیل نبود دانشگاهی در سطح یک عدم کسب امتیاز در بخش‌های پژوهشی است.

مشکل اسکان کم‌توانان ذهنی بالای ۱۴ سال در مشهد برطرف می‌شود

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر نیز در این مراسم اظهار کرد: موسسه خیریه شکوه مهر امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مؤسسات خیریه‌ای و از مؤسسات انگشت شماری است که همزمان فعالیت‌های حمایتی و توان‌بخشی را دنبال می‌کند.

محمدهادی اشرافی گفت: موسسه شکوه مهر در بازه سنی 2 تا 82 سال افراد نیازمند حمایت را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و همچنین فعالیت حمایتی از افراد دارای معلولیت جسمانی تا افراد مستعد درسی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: بخش عظیمی از این افراد تحت پوشش افرادی هستند که بعضا در حرم منور رضوی و یا اقصی نقاط شهر مشهد رها شده بودند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر تصریح کرد: تعداد 400 نفر از پرسنل خدمتگزار مؤسسه شبانه‌روزی و مستقر در مراکز، ارائه خدمت می‌کنند که در کنار آن‌ها 2 هزار نفر نیز در بیرون از مراکز خدمات‌دهی دارند.

اشرافی ادامه داد: تعداد 60 درصد این کارکنان را فرزندان و افرادی که سابق بر این تحت پوشش مؤسسه بوده‌اند، تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مرکز علمی ـ کاربردی شکوه مهر نیز در همین جهت دوره‌های تربیت نیروی ماهر را برای مؤسسات خیریه با اولویت معلولین و کودکان بی‌سرپرست برگزار می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر در توضیح نحوه دسته‌بندی کم‌توانان ذهنی گفت: کم توانان ذهنی شدید، متوسط به تعداد 70 نفر در آسایشگاه مهر پناهندگان ضامن آهو و 170 نفر در آسایشگاه شهید بهشتی استقرار یافته‌اند و 20 فرزند کم توان خفیف نیز در خانه کوچک پناهگاهی مستقر هستند.

اشرافی افزود: هم‌چنین تا پایان سال نیز مشکل استقرار کم‌توانان ذهنی بالای چهارده سال برطرف و مرکزی برای این افراد احداث می‌شود.

وی گفت: هدف و سیاست مرکز مبتنی بر واگذاری و ترویج فرزند‌خواندگی است که 130 نفر از افراد به‌طور مستقل به فرزندخواندگی واگذار و 160 نفر هم به صورت خانواده جایگزین با تأمین هزینه معیشتی مؤسسه به خویشاوندانشان واگذار شده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر بیان کرد: امسال مؤسسه ما ورودی تمام کودکان بی‌سرپرست 2 تا 6 سال  در کل استان خراسان را برعهده داشته که پس از ارزیابی در این مرکز، در مراکز دیگر در سطح استان مستقر می‌شوند.

اشرافی گفت: فعالیت دیگری که در هفته دولت شروع به کار کرد مرکز مثبت زندگی شکوه مهر بود که تمام خدمات بهزیستی در غرب شهر مشهد را به همه محرومین ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ 70051/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول