اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صادرات محصولات هیبریدی دهاقان به کشورهای همسایه

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد دهاقان گفت: به زودی علاوه بر افزایش 7 هکتاری محیط کشت گلخانه‌ای در دانشگاه، صادرات محصولات هیبریدی به کشورهای همسایه از جمله عراق را خواهیم داشت.

صادرات محصولات هیبریدی دهاقان به کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، بابک بهفروز عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این‌که ایران ششمین کشور جهان در دستیابی به تکنولوژی بذر هیبرید است و شهرستان دهاقان  نیز جزء سه شهرستان برتر کشور در تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای است، اظهار داشت: دغدغه‌ کسب درآمد از محصولات گلخانه‌ای سبب شد تا دانشگاه آزاد دهاقان با همکاری شرکت نگین بذر به تولید محصولات هیبریدی بپردازد و در سال ۹۸ موفق به تولید ۲۰ میلیون بذر هیبریدی خیار شدیم.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به شعار جهش تولید تصریح کرد: به زودی علاوه بر افزایش ۷ هکتاری محیط کشت گلخانه‌ای در دانشگاه، صادرات محصولات هیبریدی به کشورهای همسایه از جمله عراق را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: بذر هیبرید به گونه‌ای اصلاح شده از بذر می‌گویند که فقط یک بار پس از کشت قابلیت تولید محصول را دارد و از نظر مقاومت در برابر آفات کشاورزی، دارای مقاومت بیشتری است و با صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سموم و آفت‌کش‌ها سبب تولید محصولی سالم‌تر برای هموطنان می‌شود.

بهفروز افزود: این بذر خاص به دلیل بلااستفاده بودن پس از یک بار کشت، چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی به نوعی انحصار برند و حفظ بازار فروش هر شهری نسبت به محصول خاص خود به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول