اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نصب دوربین موجب کاهش تصادفات رانندگی می‌شود

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی محور کاهش تصادفات است، گفت: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش جان باختگان خواهیم بود.

نصب دوربین موجب کاهش تصادفات رانندگی می‌شود

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مشارکت مردم، تضمین‌کننده ارتقای سطح آگاهی‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک موثرترین راه در کاهش تصادفات رانندگی است، افزود: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش جان باختگان افراد خواهیم بود.

 خانی‌پور با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه امنیت ترافیکی در استان گفت:‌ اعمال قانونی یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی است، ولی نکته حائز اهمیت آن است که جریمه و مجازات صرفا درمانی موقت بوده و فاقد هرگونه تاثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن است.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تنها راه کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی، آموزش افراد به خصوص از سنین پایین است، اضافه کرد: حل موضوعات ترافیکی تنها با اعمال قانون و نظارت پلیسی حل نمی‌شود و باید با حرکت همه‌جانبه مردم و دستگاه‌های مختلف در این راه گام برداشت.

 وی با اشاره به اینکه با افزایش اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی و ترافیک، شاهد کاهش تصادفات هستیم، گفت: اما هنوز نیاز است که آموزش‌ها افزایش یابد تا شاهد کمترین حوادث باشیم.

خانی‌پور صبر و حوصله هنگام رانندگی، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب، پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با مأموران پلیس را از اصول مهم یک رانندگی ایمن خواند و گفت: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در سال جاری خواهد بود.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان بخش مهمی از ناهنجاری‌های ترافیکی را نشات گرفته از عوامل انسانی و متاثر از عجله، شتاب، عصبانیت، استرس و خستگی کاربران ترافیک خواند و گفت:‌ اصلاح ناهنجاری‌های ترافیکی در گرو رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح فرهنگ ترافیک است و پیش از حل معضل ترافیک باید فضای جامعه را برای پذیرش سیستم حمل و نقل و ترافیک و بهره‌برداری معقول و منطقی از آن مهیا سازیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول