اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مطالعات تعامل شهر و بندر نهایی شد/ بازآفرینی تعامل ۱۲ شهر و ۱۵ بندر

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از تکمیل طرح مطالعاتی تعامل شهر و بندر خبر داد و گفت: ۱۲ شهر و ۱۵ بندر در این طرح وجود دارند و پس از طی مراحل تصویب در مراجع مرتبط عملیاتی می شود.

مطالعات تعامل شهر و بندر نهایی شد/ بازآفرینی تعامل ۱۲ شهر و ۱۵ بندر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار با اشاره به اینکه تاکید ویژه ای بر تعامل بین شهر و بندر وجود دارد، اظهار داشت: مطالعات تعامل شهر و بندر به اتمام رسیده است و در مرحله استصوابی قرار دارد.

وی ادامه داد: ۱۲ شهر و ۱۵ بندر در این طرح پیش بینی شده اند که در برخی شهرها بیش از یک بندر وجود دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعامل شهر و بندر موجب هم افزایی و کمک این دو به یکدیگر می شود، گفت: نتایج مطالعات طرح تعامل شهر و بندر در دستور کار قرار گرفته است و در صورت طی مراحل تصویبیه  مراحل اجرای آن از سال آتی  کلید می خورد، با این حال سازمان بنادر و دریانوردی تعدادی پروژه های اجرایی مرتبط را در برخی بنادر در دست اجرا دارد.
 
اله یار با بیان اینکه تعامل شهر و بندر موضوع است که در گذشته کمتر به آن توجه شده است و باید بین این دو تعادلی برقرار شود، چراکه هر کدام نسبت به دیگری وظیفه ای دارند، عنوان کرد: به صورت سیستمی مشخص می شود چه وظایف و انتظاراتی بین شهر و بندر برقرار است تا تعامل بیش از گذشته ایجاد شود و این دو جدای از یکدیگر عمل نکنند. 
 
وی اظهار کرد: بر این اساس تعاملات و تعهدات بین شهر و بندر بیشتر و مشخص می شود که در چه موضوعاتی شهر می ‌تواند به بنادر کمک ‌رسانی داشته باشد و متقابلا در چه موضوعاتی بنادر می ‌توانند به شهرها خدمات ‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول