اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پایش آلودگی‌های نفتی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل از طریق هواپیمای فوق سبک

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: در راستای پایش سواحل، پایس ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پایش ترددهای نوروزی از یک فروند هواپیمای فوق سبک جایرو پلن ALA07 استفاده می‌شود.

پایش آلودگی‌های نفتی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل از طریق هواپیمای فوق سبک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعدازظهر امروز و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آشیانه پرنده پایش سازمان بنادر و دریانوردی، در فرودگاه بوشهر به بهره‌برداری رسید.

در این باره رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای انجام وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی یک فروند پرنده جایرو پلن ELA07 توسط سازمان بنادر و دریانوردی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

حجت خسروی افزود: برای پایش ساحل، پایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل و پایش ترددهای نوروزی این پرنده توسط سازمان بنادر و دریانوردی استفاده می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص این پرنده و وضعیت جوی استان بوشهر ضرورت داشت آشیانه‌ای برای نگهداری این پرنده احداث شود که قرارداد ساخت آن به صورت BOT به مدت 6 سال منعقد شد و بابت ساخت این آشیانه 296 میلیون تومان هزینه شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: پرنده پایش از ابتدای سال 98 پایش را برای اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر انجام می‌دهد 208 ساعت پرواز داشته و 100 ساعت پایش آلودگی داشته است.

خسروی اضافه کرد:‌ برنامه داریم از این پرنده استفاده کنیم تا بدانیم نوع استقرار شناورهای سنتی در حوزه‌ها چگونه است و در صورت بروز آتش‌سوزی چگونه می‌توان این آتش‌سوزی را به سرعت مهار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول