اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح 152 میلیاردی پروژه اقتصاد دیجیتال در آذربایجان شرقی/ 70 درصد مدارس روستایی به اینترنت وصل هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از افتتاح 152 میلیارد تومان پروژه اقتصاد دیجیتال در هفته دولت در استان خبر داد.

افتتاح 152 میلیاردی پروژه اقتصاد دیجیتال در آذربایجان شرقی/ 70 درصد مدارس روستایی به اینترنت وصل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد فرزاد عصر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال 1399 با ارائه گزارش عملکرد گروه کاری اقتصاد دیجیتال اظهار کرد: 70 درصد مدارس روستایی و در مجموع 91 درصد مدارس استان به اینترنت متصل هستند که تلاش می کنیم این رقم را به 100 درصد برسانیم.

وی به بهر برداری از مرکز ملی تبادل اطلاعات اشاره و اضافه کرد: 2535 شرکت استان با فعالیت کلان و جزئی دارای ای نماد هستند و در این عرصه استان پنجم کشور هستیم.

فرزاد با بیان اینکه سهم ایران از اقتصاد دیجیتال جهان 6.5 درصد، سهم چین 35 درصد و سهم آمریکا 21.7 درصد است، افزود: سال گذشته در حوزه کسب و کار دیجیتال استان 400 درصد رشد داشتیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی ادامه داد: 15 طرح استان در حوزه گرنت رشد ثبت نام کرده اند که از این تعداد 13 مورد تصویب شد؛ در حوزه گرنت جوانه نیز 17 طرح ثبت نام کرده اند که 9 طرح تصویب شد.

وی رقم حمایتی از گرنت ها را بین 50 تا 60 میلیون تومان اعلام و به اقداماتی مثل اعطای گرنت کارآموزی، راه اندازی مرزبانی هوشمند و اجرای پروژه شهر هوشمند اشاره کرد.

انتهای پیام/60026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول