اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

۱۰ شب ۱۰ منبر| علوی تهرانی: خوش‌اخلاقی نشانه اکمال ایمان است

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: پیامبر(ص) در پاسخ به مردی که از ایشان سوال کرد راه تکمیل ایمان چیست، فرمودند: تو اخلاقت را درست کن، ایمانت درست می‌شود.

۱۰ شب ۱۰ منبر| علوی تهرانی: خوش‌اخلاقی نشانه اکمال ایمان است

هیئت همدلی| به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری شب دهم محرم در مسجد حضرت امیر(ع) در قالب حسینیه مجازی شب گذشته شنبه هشتم شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «سقوط انسانیت» اظهار داشت: تاکنون نتیجه بحث این شد که مقام و منزلتی که انسان باید از نظر خداوند به آن‌جا برسد، ایمان به اوست. ایمان به معنای سرسپردگی و تسلیم حق بودن است که این ایمان باید به مرتبه بندگی و عمل برسد و این جز از طریق تسلیم و سرسپرده اهل بیت(ع) بودن، حاصل نمی‌شود. یعنی اگر من تسلیم امام عصر(عج) باشم به ایمان به خدا می‌رسم.

وی با اشاره به علائم نشانه‌های ایمان حقیقی تصریح کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید: سه چیز از نشانه‌های ایمان حقیقی است. ۱- در تنگدستی انفاق کردن ۲- همگان از ناحیه او در امان و سلامت بودن ۳- رعایت انصاف در خصوص دیگران.

علوی تهرانی گفت: یک عده‌ای از هیأت‌ها این روزها جلسات را با رعایت پروتکل‌ها در فضای باز برگزار کنند، برخی نیز مشابه ما در فضای مجازی برگزار کردند، هر دو ما مورد اعتراض هستیم. ما سخنرانی می‌کنیم و روضه سال گذشته را منتشر می‌کنیم باز هم اعتراض می‌کنند. پیامبر(ص) می‌فرماید: آدم خوش انصاف درست در خصوص دیگران فکر کنید.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه ایمان به معنای اتصال پیدا کردن به حقیقت لایتناهی است که سیر وجودی آن به ما توسعه می‌دهد یعنی امروز ما با باید دیروز فرق کند و ایمان ما ازدیاد پیدا کند، گفت: پیامبر(ص) در پاسخ به مردی که از ایشان سوال کرد راه تکمیل ایمان چیست، فرمودند: تو اخلاقت را درست کن، ایمانت درست می‌شود. امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: کامل‌ترین شما در ایمان، خوش‌اخلاق‌ترین شماست.

وی با بیان اینکه اکمال ایمان با بداخلاقی، تندی، هرز زبانی و ... سازگار نیست، گفت: مومن قبل از اینکه حرف بزند فکر می‌کند اما منافق بعد از سخن گفتن، فکر می‌کند. منافق اینقدر سخن می‌گوید که بابت هرکلامی نیاز به عذرخواهی دارد زیرا حرف را براساس اخلاق نمی‌گوید.

علوی تهرانی افزود: پیامبر(ص) با اشاره به سه خصلت که عامل اکمال دین می‌شود، می‌فرماید: کسی که به موفقیتی رسید، موجب گناه او نمی‌شود. اگر خشمگین شود، خشم او را از راه حق خارج نمی‌کند. هرگاه قدرت پیدا کرد، چیزی را که مال او نیست، به زور نمی‌گیرد.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول