اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عاشورا سند آزادگی و غیرت‌مندی است/ دولت و مجلس موضوع مسکن را جدی بگیرند

امام جمعه بندرعباس گفت: مکتب حسینی سراسر درس ایمان و عاشورا سند آزادگی و غیرت‌مندی است.

عاشورا سند آزادگی و غیرت‌مندی است/ دولت و مجلس موضوع مسکن را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا و شرایط خاصی که بر مراسمات عزاداری حسینی حاکم است، امسال شاهد نوآوری‌های خوبی در راستای زنده نگهداشتن فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین در جامعه هستیم که برآمده از روحیه ایمان و عشق و ارادت مردم به ساحت این امام عزیز و شهدای دشت کربلا است.

وی با بیان این که مکتب حسینی سراسر درس ایمان و باورمندی و عاشورا سند آزادگی و غیرت‌مندی است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در مسیری گام نهاد که شهادت را سرانجام و سرنوشت خویش و خانواده‌ و عزیزانش می‌دید اما باور به اسلام و وعده الهی و نتیجه عظیمی که قیام او در تاریخ به جای خواهد نهاد، سبب شد تا او در این راه ذره‌ای تردد به خویش به راه ندهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: صحنه کربلا همگی درس و دانشگاهی از ایمان و اعتقاد واقعی به خداوند و به منصه‌رسیدن تمامی ویژگی‌های نیکی است که از رسول خدا به بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) رسید و در وجود فرزندان علی و فاطمه تبلوری ویژه یافت و حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و علی اکبر و قاسم و همه شهدای دشت کربلا هرکدام الگویی از ولایت‌مداری و ایستادگی در کنار ولی‌خدا تا لحظه شهادت هستند.

ما ملت امام حسینیم

حجت‌الاسلام دکتر عبادی‌زاده در ادامه با اشاره به انتقال نسل به نسل مفاهیم مکتب حسینی در میان مسلمانان و نقش ممتاز حضرت زینب (س) در بیدارگری و بیان دقیق دلایل قیام امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: اصلاح امت رسول خدا و جلوگیری از انحراف غیرقابل بازگشت جامعه اسلامی بدلیل فساد و ظلم فراگیر در دستگاه یزید که همانا مصداق امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌رود از جمله اموری است که امام حسین (ع) با باور به اثربخشی آن، جان خود و یارانش را بر سر آن نهاد تا اکنون اسلام با گذشت بیش از 1400 سال بتواند همچون درختی تناور در جهان در تمامی مفاهیمی کلیدی نظیر آزادگی، غیرت‌مندی، ظلم‌ستیزی، ایمان به راه حق و ... بدرخشد و الگوهایی بی‌نظیر به دنیا ارائه و عرضه کند.

وی از تمامی شهدای کربلای ایران در 8 سال دفاع مقدس به عنوان پیروان واقعی مکتب امام حسین (ع) یاد کرد و بیان داشت: شهدای دلاور مدافع حرم نیز بر همان طریقتی پای نهادند که خط سرخ کربلا از آن می‌گذرد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: مجاهدت تمامی شهدا از انقلاب اسلامی تا شهدای مدافع سلامت و همه و همه در راهی است که امام حسین (ع) به ما آموخته است و ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

هفته دولت هفته گرامیداشت دستاوردهای نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان این که در هفته دولت امسال شاهد به افتتاح پروژه‌های فراوانی در هرمزگان و در کشور هستیم که در شرایط سخت و پیچیده تحریم‌ها میسر شده است، گفت: از مسؤولان می‌خواهم که دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم بیان کنند تا مردم بدانند که چه کارهای بزرگی در این 40 ساله اخیر در کشور انجام شده است تا دشمنان نتوانند با جوسازی‌های رسانه‌ای، عملکرد نظام را ضعیف جلوه دهند.

وی خط توطئه‌ دشمن را سوق‌دادن فضای فکری جامعه به سمت و سوی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌های داخلی و مسؤولان کشور در تمامی بخش‌ها وظیفه دارند تا در برابر این توطئه خطرناک نسبت به ارائه عملکرد خود و عملکرد نظام با ابزاری هنرمندانه و موثر اقدام کنند.

امام جمعه بندرعباس از ساخت پالایشگاه عظیم نفت ستاره خلیج فارس، انبوهی از صنایع مختلف فولادی و آلومنیوم و آبشیرین‌کن و بندری و دریایی و ... به عنوان کارهای بزرگ نظام درراستای جلوگیری از وابستگی نام برد و اظهار داشت: بیان خدمات نظام در عرصه‌های مختلف نباید صرفا به هفته دولت و دهه فجر محدود شود، بلکه باید به طور مستمر از پروژه‌های عظیمی که در کشور ساخته شده، گزارش و مطلب و فیلم و عکس تهیه و تأثیر آنها در زندگی مردم به درستی بیان شود.

دولت و مجلس مشکل مسکن را جدی بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به فشار بی‌سابقه گرانی بر بخش مسکن و بروز مشکلات فراوانی از این ناحیه برای جوانان و برای خانواده‌ها، گفت: به تعبیری حدود 35 تا 40 درصد مردم کشورمان مستأجر هستند و از فشار سنگین گرانی بر این بخش بسیار آسیب دیده و می‌بینند و دولت و مجلس باید راه‌حلی فوری برای این منظور در جهت مهار این وضعیت اندیشیده و وعده داده شده در زمینه ساخت 600 هزار واحد مسکونی را محقق کنند.

توسعه باید همه‌جانبه باشد

وی در همین زمینه با بیان این که دولتمردان و مجلسیان باید در طراحی امور اداره کشور به فکر توسعه همه‌جانبه باشند، ابراز داشت: نباید فراز و نشیب در سیاست‌های تولید مسکن در کشور به گونه‌ای باشد که اکنون خانواده‌ها همه فکر و ذهن‌شان مسکن و زندگی جوانان باشد.

نظام بانکی و مالیاتی نیازمند اصلاح است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده از اقدامات جهادی انجام شده در راستای رساندن شاخص‌های بهداشت و درمان استان به سطحی مطلوب تقدیر کرد و گفت: توجه به توان داخلی و داشتن روحیه جهادی در امور می‌تواند ما را از تحریم‌ها رهایی بخشیده و موجب ارتقای اقتصادی کشور در زمینه‌های مختلف شود و ما بارها شاهد به ثمر رسیدن روحیه جهادی در امور مختلف و توفیق این اندیشه در ساختن کشور بوده‌ایم.

وی اتکای بیشتر به توان علمی داخلی، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را خواستار شد و بیان داشت: نظامات مالیاتی، بانکی و بودجه‌ای ما متناسب با وضعیت کشور و شرایط تحریمی نیست و در این زمینه باید اصلاحاتی اساسی صورت گیرد.

امام جمعه بندرعباس، کلید رهایی از تمامی مشکلات اقتصادی را اتکای به تولید داخلی و افزایش کیفیت در تولید بیان داشت و گفت: قاچاق کالا سبب بی‌نظمی اقتصادی در کشور می‌شود اما انتظار ما این است که قانون ته‌لنجی و ملوانی در کشور به درستی اجرا و زندگی و معیشت مرزنشینان نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/88055

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول