اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحریم 118 مقام بلاروس از جمله لوکاشنکو از سوی لیتوانی

سخنگوی وزارت خارجه لیتوانی از قرار گرفتن نام 118 مقام بلاروس از جمله رئیس‌جمهوری این کشور در فهرست تحریم خبر داد.

تحریم 118 مقام بلاروس از جمله لوکاشنکو از سوی لیتوانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه لیتوانی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت بیش از ۱۰۰ مقام بلاروس از جمله «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور در فهرست به روز شده افرادی قرار گرفتند که لیتوانی قصد دارد علیه آن‌ها تحریم‌هایی را اعمال کند.

او گفت: وزارت خارجه لیتوانی فهرستی به روز شده شامل ۱۱۸ نفر از جمله رئیس‌جمهور لوکاشنکو را به وزارت کشور ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این دومین نسخه تحریم‌های لیتوانی علیه مقامات بلاروس است. در فهرست اول که شامل ۳۲ نفر از جمله لوکاشنکو به اتهام جعل نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس و استفاده از زور علیه معترضان بود، ۱۹ آگوست از وزارت خارجه این کشور به وزارت کشور ارسال شد. روز بعد از آن نخست‌وزیر لیتوانی گفته بود که مسائل فنی باقی مانده و بعد از رفع آن‌ها، فهرست احتمالاً روز پنجشنبه یا جمعه اعلام خواهد شد اما این روند متوقف شد.

بنابر این تحریم‌ها، افراد حاضر در فهرست از سفر به لیتوانی منع خواهند شد و اگر دارایی در این کشور داشته باشند، دارایی آن‌ها مسدود می‌شود.

پیش از این «ادگارد رینکویکس» وزیر امور خارجه لیتوانی بعد از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آگوست (ششم و هفتم شهریور ماه)، وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی یک نشست غیررسمی در «برلین» درباره تحولات بلاروس و تحریم‌های احتمالی این اتحادیه علیه این کشور بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، وزیر خارجه لیتوانی تأکید کرد که سیاستمداران اروپایی در خصوص آماده‌سازی تحریم‌ها علیه دولت لوکاشنکو به توافق رسیده‌اند.

«سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس علیرغم شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که نتیجه را نمی‌پذیرد و  سپس به کشور لیتوانی پناهنده شد و از طرفدارانش خواست که همچنان بدون هراس به اعتراضات علیه دولت لوکاشنکو ادامه دهند.

اتحادیه اروپا در نشست سران خود در تاریخ ۱۹ آگوست (۲۹ مردادماه) اعلام کرد که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد و این در حالی بود که لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروز شده بود و رقیب وی تیخانوفسکیا با کسب ۱۰ درصد آراء شکست خورد.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول