اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا 6 شهریور در «برلین» برای تحریم بلاروس نشست برگزار می‌کند

وزیر خارجه لیتوانی اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی یک نشست غیررسمی در برلین در روزهای 6 و 7 شهریورماه درباره تحریم‌ دولت بلاروس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اتحادیه اروپا 6 شهریور در «برلین» برای تحریم بلاروس نشست برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ادگارد رینکویکس» وزیر امور خارجه لیتوانی امروز (سه شنبه) بعد از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آگوست (ششم و هفتم شهریور ماه)، وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی یک نشست غیررسمی در «برلین» درباره تحولات بلاروس و تحریم‌های احتمالی این اتحادیه علیه این کشور بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، وزیر خارجه لیتوانی تأکید کرد که سیاستمداران اروپایی در خصوص آماده‌سازی تحریم‌ها علیه دولت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به توافق رسیده‌اند.

رینکویکس که کشورش به «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس پس از شکست ماه گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری پناهندگی دارد، در جمع خبرنگاران بر لزوم واکنش تند و شفاف اتحادیه اروپا به اوضاع بلاروس تأکید کرد.

اتحادیه اروپا در نشست سران خود در تاریخ ۱۹ آگوست (۲۹ مردادماه) اعلام کرد که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد و این در حالی بود که لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروز شده بود و رقیب وی تیخانوفسکیا با کسب ۱۰ درصد آراء شکست خورد.

رهبر مخالفان بلاروس علیرغم شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که نتیجه را نمی‌پذیرد و  سپس به کشور لیتوانی پناهنده شد و از طرفدارانش خواست که همچنان بدون هراس به اعتراضات علیه دولت لوکاشنکو ادامه دهند.

با این حال، لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

رینکویکس در جمع خبرنگاران تصریح کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا احتمالاً شامل ممنوعیت سفر به منطقه اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌های مقام‌های دولت لوکاشنکو در اروپا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول