اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

آغاز ورود دانشجویان بین المللی به کشور از نیمه دوم شهریور/ پذیرش دانشجویان خارجی جدید از آبان

با تایید سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، امکان ورود دانشجویان بین المللی به کشور از نیمه دوم شهریورماه فراهم شد که ورود آنان حتما باید با تایید دانشگاه محل تحصیل باشد.

آغاز ورود دانشجویان بین المللی به کشور از نیمه دوم شهریور/ پذیرش دانشجویان خارجی جدید از آبان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با تایید سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، امکان ورود دانشجویان بین المللی به کشور از نیمه دوم شهریورماه صرفا با تایید دانشگاه محل تحصیل و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

با ابلاغ بخش نامه ای از سوی مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به دانشگاه ‌ها، زمان آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جدید الورود دوره کارشناسی آبان ماه است و دانشگاه ها می توانند در صورت ضرورت برای این دسته از دانشجویان در مهرماه 1399 درخواست روادید تحصیلی کنند. 

بر اساس این بخشنامه، برای دانشجویان جدیدالورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان صدور روادید تحصیلی از 15 شهریور ماه وجود خواهد داشت که البته این امر نیز منوط به تشخیص و تایید دانشگاه مبنی بر لزوم حضور دانشجو است.
بر اساس این بخشنامه، آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیلی که بعد از شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شده اند و دارای اقامت معتبر بوده یا اینکه اقامت تحصیلی آنها در کشور متبوع خویش به پایان رسیده است بنا به تشخیص دانشگاه محل تحصیل خود تا اول مهر 99 نیازی به دریافت روادید تحصیلی مجدد نداشته و بر اساس هماهنگی می توانند از مبادی مرزی کشور وارد ایران شده و پس از ورود، جهت تمدید اقامت الزاما به دفاتر کنسولی مراجعه کنند.
در این بخشنامه تاکید شده است: نظارت بر شیوه صحیح برقراری پروتکل های بهداشتی و سایر الزامات قانونی در این خصوص بر عهده مسئولین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است و این تصمیم تا زمانی قابلیت اجرایی دارد که از سوی ستاد ملی مدیریت مبارزه با ویروس کرونا دستور العمل جدیدی ابلاغ نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول