اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع 22 هزار تن نهاده دامی در کردستان/رشد 50 درصدی توزیع نهاده دامی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در 5 ماه نخست امسال تا اکنون بیش از 22 هزار تن انواع نهاده دامی در سطح استان توزیع شده است، گفت: توزیع نهادهای دامی نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

توزیع 22 هزار تن نهاده دامی در کردستان/رشد 50 درصدی توزیع نهاده دامی

سید احمد ذکریای‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:در 5 ماه نخست امسال  تا اکنون بیش از 22 هزار تن انواع نهاده دامی در سطح استان توزیع شده است که نسبت به سال گذشته رشد بیش از 50 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه 3 میلیون واحد دامی «دام سبک و سنگین»در استان وجود دارد که سالیانه معادل 27 هزار 800 تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، تصریح کرد:  3 واحد بزرگ صنعتی گاو شیری در شهرستان‌های قروه، دهگلان و مریوان فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: 734 واحد مرغ گوشتی با توان تولید بیش از 100 هزار تن گوشت مرغ در سال، 14 واحدمرغ مادر گوشتی و 13 واحد مرغ تخمگذار در استان  فعال است.

ذکریای‌نژاد افزود: طی 5 ماهه امسال 45 هزار و 145 تن نهاده دامی در کردستان توزیع شده و به زودی 3 هزار و 909 تن دیگر در استان توزیع خواهد شد.

توزیع 20 هزار کنجاله سویا در کردستان

وی خاطرنشان کرد: این میزان نهاده دامی شامل‌ 20 هزار و 255 تن کنجاله سویا و 24 هزار و 890 تن ذرت بوده که با ارز دولتی تامین و توزیع شده است.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، آرامش خوبی در زمینه تامین و توزیع نهاده‌های دام و طیور در استان وجود دارد و  با متخلفات و افراد سودجویی که در نحوه توزیع و تامین این نهاده در استان خللی وارد کنند به شدت برخورد خواهد شد.

ذکریایژی‌نژاد اظهار کرد: مرغداری‌هایی هم که جوجه‌ریزی نکرده و یا سن مرغ آنها از 45 روز بیشتر شده است به هیچ وجه  سهمیه نهاده طیور نمی‌گیرند.

وی اضافه کرد: حمایت از تولیدکننده اولویت جهاد کشاورزی است و در هر شرایطی به جد از تولید کننده واقعی بخصوص در حوزه دام و طیور حمایت می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کنجاله سویا تنها به گاوداری‌های شیری که تولیدی برابر با دستورالعمل‌های ابلاغی دارند تحویل داده می‌شود، گفت:دامداری‌هایی که در حال حاضر فاقد دام باشد به هیچ وجهی نهاده دامی تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول