اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خانه بومگردی خورزن در روستای خورهه محلات افتتاح شد

اقامتگاه بوم گردی خورزن در روستای خورهه شهرستان محلات همزمان با گرامیداشت هفته دولت افتتاح شد.

خانه بومگردی خورزن در روستای خورهه محلات افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز در مراسمی با حضور آقازاده استاندار مرکزی، مهدی زندوکیلی معاون عمرانی استانداری،  حسن قمری فرماندار شهرستان محلات، براتی زاده بخشدار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی خانه بومگردی خورزن در روستای خورهه محلات افتتاح شد.

مدیر میراث فرهنگی استان مرکزی در این مراسم تصریح کرد: با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال برای بازسازی، احیا و تجهیز این اقامتگاه  آماده بهره برداری شد، سرمایه‌گذار این طرح قدسیه احمدی برای ساخت این اقامتگاه از یک میلیارد و 500 میلیون تسهیلات کم بهره استفاده کرده است.

مصطفی مرزبان افزود: مساحت این بنا 440 مترمربع است و مرمت و احیاء این اقامتگاه بیش از یک سال زمان برده است و در حال حاضر این اقامتگاه با ۵ اتاق و ظرفیت ۱۵ نفر در شهرستان محلات به صورت مستقیم  زمینه اشتغال 5 نفر را فراهم کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: روستای خورهه محلات از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و سایت تاریخی ستون‌های خورهه همه ساله گردشگران و علاقمندان بسیاری را برای بازدید پذیراست.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: خورهه روستایی که در منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوایی مطبوع و دل‌انگیز قرار دارد که در فصل‌ بهار و تابستان مقصدی مناسب برای گردشگران است و خوشبختانه حفظ بافت قدیمی و سنتی این روستا سبب شده بهترین مکان برای حضور گردشگران و مسافران در بیشتر ایام سال  باشد و در روستای خورهه می‌توان تاریخ را لمس کرد.
مرزبان افزود:  ما امیدواریم از این پس  تعداد بیشتری از خانه‌های بوم‌گردی در این منطقه راه اندازی شود  چرا که این اقامتگاه‌ها می‌تواند رونق و توسعه گردشگری پایدار در منطقه را ایجاد کند.

وی یاد آور شد: تماشایی‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌ی شهر محلات معبد خورهه و ستون‌های سنگی آن است که زینت بخش خورهه هستند و گردشگران می‌توانند در کنار  آن از سایر دیدنی‌های این روستا بازدید کنند، در بدو ورود به منطقه خورهه، ستون‌های بلند قامت این معبد باستانی و شگفت‌انگیز را از دور نمایان است.

محوطه تاریخی خورهه که از جاذبه‌های تاریخی محلات است ۱۵ دی سال ۱۳۱۰ با شماره ۱۳۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول