اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌برداری از 901 طرح عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی آغاز شد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز شد.

بهره‌برداری از 901 طرح عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز و همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته دولت بهره‌برداری از طرح‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و خدماتی در شهرهای مختلف استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

به مناسبت این ایام قرار است 901 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و  یک‌هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال طرح جدید نیز کلنگ‌زنی شود که با ایجاد و افتتاح این طرح‌‌ها ۹ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد.

از مجموع طرح‌های هفته دولت در استان ۶۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و ۳۶۲  شغل مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان فراهان، ۱۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۵۲ میلیارد ریال و ۶۹۹ فرصت شغلی در شهرستان شازند، ۱۱۶ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۳ نفر در شهرستان ساوه، ۶۲ طرح با اشتغال ۵۵۲ نفر و اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال در خنداب، 80 پروژه با ۹۰۸ میلیارد ریال اعتبار و ۴۲۴ فرصت شغلی جدید در خمین، ۴۳ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۰۵ میلیارد ریال و اشتغال ۲۸۹ نفر در تفرش و ۱۸۴ طرح عمرانی و اقتصادی  با یک‌هزار و ۴۳۵ شغل مستقیم در اراک افتتاح می‌شود.

در شهرستان آشتیان نیز 39 طرح، محلات 35 طرح، کمیجان ۴۵ طرح، زرندیه ۸۴ طرح، دلیجان ۶۸ طرح  افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌‌شود.

در حوزه زیرساختی در شهر اراک ۲۷ طرح همزمان شرکت توزیع برق، ۱۲ طرح جهاد کشاورزی، ۹ طرح نوسازی مدارس و ۶ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری می‌رسد که  بهسازی مسیر بین روستای مشهدالکوبه، افتتاح قطار لوکس مسیر اراک – مشهد از مهم‌ترین این طرح‌ها است. 

روز گذشته و با حضور مدیرعامل سازمان توانیر نیروگاه ۲۰ مگاواتی «صیناکو» در مجاورت شهرک صنعتی ساوه، پست برق «۲۰-۶۳ شهر شهباز شازند»، پست برق «۲۰-۶۳ دودهک دلیجان» و پست سیار «زاویه زرندیه» با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

در شهرستان تفرش نیز طرح جدول‌گذاری روستای دارستان، بهره‌برداری از فضای بالگرد امدادی  اورژانس، بهره‌برداری از کارگاه تولید پوشاک، راه‌اندازی شبکه فشار متوسط کابل فاصله‌دار و بهره‌برداری از شبکه روشنایی گردنه نقره‌کمر افتتاح شد.

در کمیجان طرح مرمت پخش سیلاب و لایروبی کانال روستای حسن‌آباد، بند خاکی خاتم‌آباد، مدرسه خمارباغی، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی، مسکن مددجویان سیل زده، آسفالت معابر روستای کلوان و چلبی، تامین برق پارک نشاط کمیجان، روشنایی روستای محمودآباد و ۶۷ مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، واحد گلخانه صنعتی، یک مرغداری گوشتی، یک پرورش میش داشتی، یک کارگاه بوجاری و بسته‌بندی حبوبات، یک واحد پرورش ماهی سردآبی و قزل‌آلا و یک کارگاه نجاری و منبت‌کاری نیز از  طرح‌های اقتصادی مهم آماده افتتاح است.  

در دلیجان  افتتاح بوستان ولایت، المان یادبود شهدای شهر دلیجان، بهسازی نقاط حادثه‌خیز، لایه رویی قنوات، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه و اصلاح شبکه برقی، کلنگ‌زنی ۴۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی ویژه‌ خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهسازی معابر روستایی و افتتاح ۴ خانه هلال به بهره‌برداری می‌رسد.

در شهرستان شازند اقامتگاه بوم گردی «بیتابانو» با صرف اعتباری بالغ بر 6  میلیارد و 700 میلیون ریال افتتاح شد.

 این اقامتگاه به همت فرانک ابراهیمی و در مکانی به مساحت 631 متر و ظرفیت اقامت 10 نفر در سه سوئیت مستقل راه اندازی شد.

قرار است بهزیستی استان نیز 7 واحد مسکونی مددجویی در شهرستان‌های کمیجان، فراهان، تفرش، شازند، خنداب و مرکز مشاوره در شهرستان محلات، انجمن فرزانگان آوای مهر در دلیجان، موسسه خیریه آوای مهربانی در دلیجان،کارگاه تولیدی ماسک در زرندیه و  مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در شهرستان ساوه را افتتاح کند.

برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی ویژه پرسنل و مددجویان بهزیستی استان، اجرای طرح شمیم خدمت در میز خدمت در بهزیستی استان و شهرستان‌ها، تولید محتوا، تهیه بروشور، اینفو و موشن گرافیک و فعالیت گسترده در فضای مجازی نیز از برنامه‌‌های پیش‌بینی شده این نهاد است.

در حوزه ورزشی نیز  11 طرح ورزشی در شهرهای اراک، زرندیه، ساوه، خمین، محلات و دلیجان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

این طرح‌ها شامل پیست اسکیت 22 بهمن با 60 میلیارد ریال اعتبار ملی، سالن ورزشی طبقاتی زرندیه با 40 میلیارد ریال اعتباری ملی و استانی، زمین چمن مصنوعی ساوه با 30 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی، زمین چمن مصنوعی زرندیه با 5 هزار میلیون ریال اعتبار ملی، سالن ورزشی ساوه با 20 میلیارد ریال اعتبار بخش غیردولتی، سالن بدنسازی ساوه با 100 میلیارد ریال اعتبار بخش دولتی، زمین چمن مصنوعی خمین با 5 هزار میلیون ریال اعتبار ملی، زمین چمن مصنوعی محلات با 5 هزار میلیون ریال اعتبار ملی، سالن ورزشی روستای خاوه دلیجان با 15 میلیارد ریال اعتبار خیری، زورخانه نیم‌ور محلات با 15 میلیارد ریال اعتبار بخش غیردولتی و مجتمع تفریحی ورزشی سرزمین ایرانیان با 200 میلیارد ریال اعتبار بخش غیردولتی است.

 امروز نیز همزمان با هفته دولت ۴ طرح عمرانی و اقتصادی در محلات به بهره‌برداری رسید که بهره برداری از آسفالت محور عیسی آباد به شانق، یک واحد بوم‌گردی با اعتبار سه میلیارد ریال، مرحله اول شهرک امام رضا در روستای باقرآباد با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و زورخانه قمر بنی‌هاشم نیم‌ور با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اعتبارو هنرستان ۱۲ کلاسه مصطفی خمینی با  ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌ها است.

در شهر شازند نیز  چهار طرح آبخیزداری و جنگل‌کاری شامل بند گابیونی حوزه آبخیز ایمانلو، احداث بند سنگ و ملات و بند گابیونی بازنه، عملیات  بیومکانیک «زالیان ۲ »و جنگل‌کاری ۴۰۰ هکتاری سرسختی شازند  افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول