اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

سفیر سابق ایران در روسیه مشاور همکاری‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه تهران با روسیه شد

مهدی سنایی، دانشیار دانشگاه تهران و مشاور ارشد وزیر امور خارجه، با حکم رئیس دانشگاه، به‌‌عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور بین‌الملل و همکاری‌های علمی و دانشگاهی کشور روسیه و کشورهای اوراسیا منصوب شد.

سفیر سابق ایران در روسیه مشاور همکاری‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه تهران با روسیه شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مهدی سنایی، دانشیار دانشکده مطالعات جهان و سفیر سابق ایران در روسیه، با حکم محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، به‌‌عنوان مشاور رئیس در امور بین‌الملل و همکاری‌های علمی و دانشگاهی کشور روسیه و کشورهای اوراسیا و دبیر اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه منصوب شد.

در حکم رئیس دانشگاه تهران خطاب به مهدی سنایی آمده است: «با توجه به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به‌ویژه در حوزه کشورهای روس‌زبان، بدین وسیله به‌عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور بین‌الملل و همکاری‌های علمی و دانشگاهی کشور روسیه و همچنین کشورهای اوراسیا و دبیر اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه منصوب می‌شوید. از جنابعالی انتظار دارد با برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی و بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های موجود، گسترش بیش از پیش روابط دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های بزرگ کشور را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی حوزه یادشده فراهم سازید».

سنایی، عضو هیأت علمی گروه مطالعات روسیه، آسیای میانه و قفقاز دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد را از دانشگاه تهران و دکتری علوم سیاسی خود را از آکادمی علوم روسیه کسب کرده است.

از سوابق دانشگاهی و علمی سنایی، می‌توان به عضویت آکادمی علوم اجتماعی قزاقستان، مشاور دانشنامه جهان اسلام در موضوعات روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز، عضو هیأت تحریریه دانشنامه مطالعات جهانی مسکو، همکار پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، برنده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، عضو افتخاری اتحادیه نویسندگان روسیه و دریافت لوح تقدیر از دانشگاه دوستی ملل روسیه برای همکاری‌های دانشگاهی اشاره کرد.

همچنین نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معاونت کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نمایندگی مجلس در امور دریای خزر، ریاست گروه دوستی پارلمانی با روسیه و اوکراین، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در قزاقستان، سفارت ایران در روسیه، معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مشاورت دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ریاست انستیتوی فرهنگی سازمان منطقه‌ای اکو و ریاست مؤسسه غیردولتی مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) را می‌توان از جمله سوابق اجرایی مشاور رئیس دانشگاه تهران برشمرد.

تألیف و ترجمه کتاب به زبان فارسی و روسی، انتشار مقاله در نشریات داخلی و بین‌المللی و مشاوره پایان‌نامه از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول