اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراضات عراق | حمله معترضان به وزارت دارایی و بستن یک جاده اصلی در بغداد

کارمندان و کارگران وزارت برق عراق در بغداد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌هایشان طی چند ماه اخیر، به وزارت دارایی این کشور حمله کردند و یک جاده اصلی این شهر را بستند.

اعتراضات عراق | حمله معترضان به وزارت دارایی و بستن یک جاده اصلی در بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارمندان قراردادی در وزارت برق عراق، امروز یکشنبه (۲۳ مرداد)، مقابل وزارت دارایی در بغداد تظاهرات کردند و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و تثبیت قراردادهایشان آن شدند.

معترضان در ادامه به درِ ورودی اول این وزارتخانه یورش بردند و یکی از جاده‌های حیاتی در بغداد را بستند. 

به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، صدها نفر از کارگران و کارمندان قراردادی وزارت برق، مقابل وزارت دارایی تظاهرات کردند و خواستار پرداخت حقوق و رسمی و دایمی شدن قراردادهای خود شدند. آنها با یورش به در نخست ورودی وزارت دارایی تلاش کردند تا بر «طیف سامی» مدیر اداره بودجه فشار آورند تا حقوقهایشان را پرداخت کنند.

بنا بر این گزارش، معترضان در ادامه جاده «محمد القاسم» را از سمت وزارت دارایی در بغداد بستند.

نیروهای قراردادی در وزارت برق عراق اغلب تظاهرات‌هایی را در استانهای بصره، میسان و ذی‌قار در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌های چندماهه خود برگزار می‌کنند.

این تظاهرات در بغداد در حالی انجام می‌شود که یک منبع در وزارت برق عراق، هفته پیش اعلام کرد که این وزارت‌خانه رسما از وزارت دارایی خواسته تا حقوق معوقه چند ماهه کارگران و کارمندان وزارت برق را پرداخت کند.

اعتراضات و تظاهرات‌ها در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق که از اول اکتبر ۲۰۱۹ علیه به فساد، بیکاری و نقصان خدمات عمومی آغاز شده با برکناری «عادل عبدالمهدی» و انتخاب «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر جدید و شیوع همه‌گیری کرونا مدتی فروکش کرد اما طی چند هفته اخیر بار دیگر استانهای مختلف عراق شاهد اعتراضات خیابانی است. استانهای بغداد، ذی‌قار، بصره و نجف اشرف همچنان شاهد تظاهرات است و معترضان خواستار برکناری شماری از مسئولان و یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات انبار شده طی چندین سال گذشته در کشور هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول