اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایجاد ۵۰ هزار شغل پایدار تا یک سال آینده/ ۳۵ درصد صنعت کشور در استان تهران قرار دارد

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: طبق پیش‌بینی انجام شده با به بهره‌بردای رسیدن طرح‌های صنعتی تا یک سال آینده شاهد اشتغال ثابت و پایدار برای ۵۰ هزار نفرخواهیم بود.

ایجاد ۵۰ هزار شغل پایدار تا یک سال آینده/ ۳۵ درصد صنعت کشور در استان تهران قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، صابر پرنیان مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ابتکارات دولت که سال‌ها باید انجام می‌شد همین شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی دولت بوده که در واقع نخبگان آن و تصمیم گیران دولتی است که نشست‌هایی را تشکیل می‌دهند و آخرین مباحث اقتصادی هر استان را به ریاست استاندار و دبیری رئیس اتاق بازرگانی که بزرگ ترین پارلمان بخش خصوصی کشور است بررسی می‌کنند و تصمیماتی را می‌گیرند که این تصمیمات قانونی است و در واقع دستگاه‌های اجرایی موظف هستند این تصمیمات را اجرا کنند.

وی افزود: در آخرین جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی دولت که بحث‌های ارزی، زیست محیطی و زیر ساخت‌ها مطرح و تصمیمات خوبی نیز گرفته شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم با گرفتن این تصمیمات تحول خوبی در کشور ایجاد شود.

پرنیان بیان کرد: تکمیل زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان تهران شامل احداث پنج پست برق ۶۳/۲۰ و تأمین ۵۴۰ لیتر بر ثانیه آب برای واحدهای صنعتی استان تهران و رفع پسماند واحدهای صنعتی است.

وی ادامه داد: در بخش‌های صنعتی استان تهران حدود ۱۶۸ هزار ظرفیت شغلی به وجود می‌آید که پیش‌بینی ما این است که حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی امسال و شش ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد و یک اشتغال ثابت و پایداری ایجاد شود و این ظرفیت می‌تواند ۱۰۰ هزار شغل دیگر هم را به بهره برداری برساند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران ابراز کرد: ۳۱۵۰ طرح صنعتی در حال ساخت وساز داریم که ۴۸درصد آن فعال و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری یک‌هزار طرح صنعتی تا پایان سال انجام شده که این میزان ۵ برابر سال گذشته است.

پرنیان افزود: این مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم و همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: همه این ها نوید خبرهای خوبی را می دهد که مردم در پایان سال بتوانند اثر سال جهش تولید را در زندگی خود ببینند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران عنوان کرد: ۸۵۴ قرار داد زمین که سال‌ها از آن می‌گذشت را داریم که طی دو ماه آینده طبق مصوبه همین جلسه تعیین تکلیف و فسخ خواهد شد و به افراد صاحب صلاحیت واگذار خواهد شد.

پرنیان اضافه کرد: ۴۹۰ قرارداد غیرفعال در معرض نصب سوله داریم و امیدواریم این موارد هم فعال سازی شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد صنعت کشور در استان تهران قرار دارد، تأکید کرد: در استان تهران ۱۹ شهرک صنعتی دولتی فعال و ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و ۴۷ بافت صنعتی داریم که فاقد مجوز هستند و تلاش استانداری تهران و دستگاه‌های اجرایی بر این است که این بافت‌ها هم دارای مجوز شوند و با خیالی آسوده بتوانند تولید در کشور را انجام دهند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران ادامه داد: یک مکانی هم قرار بود سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای دفع پسماندهای صنعتی تعیین کند تا واحدهای صنعتی بتوانند از آن استفاده کنند و مشمول جرائم آلایندگی نشوند و قرار شد این موضوع طبق مصوبات پیگیری و انجام شود.

پرنیان ابراز کرد: امیدواریم با ادامه چنین نشست‌هایی که به نتیجه می‌رسد کمکی باشد برای تولیدکنندگان عزیز در راستای رفع موانع تولید، افزایش اشتغال پایدار، افزایش سهم تولید و صادرات و در نهایت در بهبود زندگی و معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول