اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تمام زمینه‌های لازم برای جهش تولید در کشور فراهم است/ لزوم هوشمندسازی صنعت

مدیر عامل شرکت شهرک هاس صنعتی استان تهران با بیان اینکه تمام زمینه‌های جهش تولید در کشور فراهم است، گفت: تنها یک عنصر اراده و خواستن کم داریم و باید باور کنیم چنین ظرفیتی در کشور وجود دارد.

تمام زمینه‌های لازم برای جهش تولید در کشور فراهم است/ لزوم هوشمندسازی صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران پیش از ظهر امروز در مراسم رویداد استارت آپی که در سالن همایش پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: با حمایت نرم افزازی از تولید، باید تولید را ارتقاء و افزایش ظرفیت دهیم و تولید خوب و با کیفیتی ارائه کنیم.

وی افزود: استارت آپ یک کسب و کاری است که در حول تکنولوژی شکل گرفته و مبتنی بر شناسایی نیاز است و رشد و توسعه همه بخش‌ها را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران ادامه داد: تا مادامی که نتوانیم در کشور روح ناآرام و سرگردانی نقدینگی را در کشور کنترل کنیم و به سمت تولید پیش نرویم شاهد چنین اتفاقات و نابه هنجاری در مسائل مختلف هستیم که علاوه بر اینکه اقتصاد ما را نامتلاطم می‌کند در ذهن و روان مردم هم یک ناآرامی ایجاد می‌کند.

پرنیان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به حمایت از تولید گفت: معتقدیم که تمام زمینه‌های جهش تولید در کشور فراهم است و تنها یک عنصر اراده و خواستن کم داریم و باید باور کنیم چنین ظرفیتی در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته علی رغم همه کمبودها و مشکلات و دشمنی‌ها و تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که اقتصاد و معیشت مردم را نشانه گرفته بود توانستیم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم و طبق ۹۵درصد از واحدهایی که مراجعه کرده‌اند مشکل شان در بحث توسعه بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اضافه کرد: تلاش می‌کنیم مانع‌هایی که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد را بر طرف کنیم و بستری لازم برای سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

پرنیان عنوان کرد: مفهوم کارخانه درست کردن به مفهوم رشد صنعتی نیست لذا بخشی از کار است و در واقع با کمک استارت آپ‌ها، نخبگان و اساتید می‌توان رشد و توسعه کشور را افزایش داد.

وی گفت: سال گذشته در شهرک‌های صنعتی کشور  ۱۶۵۰هکتار عرصه صنعتی خالص واگذار کردیم و در سال گذشته در دو ماه اول سال در استان تهران ۳مورد طرح جذب سرمایه گذار صنعتی داشتم اما در سال جاری ۱۸۶ طرح سرمایه گذار جدید جذب شده است یعنی در بحث جوازهای صادره رشد پیدا کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه عده‌ای آمارهای غلطی به جامعه می‌دهند رشد عملکرد شهرک‌های صنعتی مثبت بوده است و از منفی ۹ به مثبت ۳رسیده و این نشان می‌دهد که این قابلیت و ظرفیت در کشور است و امسال باید این عدد به شکل جهشی ادامه پیدا کند و فقط باید باور کنیم که این ظرفیت وجود دارد.

پرنیان افزود: در چندساله ۴۵۰۰شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و این قابل مقایسه با هیچ کشوری در دنیا نیست و نمی‌توان مقایسه کرد.

وی یادآور شد: باید خودمان را باور کنیم و به ظرفیت‌هایی که در داخل وجود دارد باور داشته باشیم و به جوانان اعتماد کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اظهار کرد: بنابر این یک فضای مثبت و حرکت روبه رشد و جوانه‌های رشد در کشور اتفاق می‌افتد هر چند تلاطم‌هایی در کشور وجود دارد که  قطعاً این‌ها گذرا است و در حال حاضر اتفاقات بسیار خوبی در کشور شکل می‌گیرد و امیدواریم با تلفیق نسل چهارم دانشگاه با انقلاب صنعتی چهارم صنعت ما هوشمندسازی شود.

پرنیان ابراز امیدواری کرد: با حرکت اشتراکی اهالی علم، صاحبان ایده و سرمایه گذاران در عصر جدید بتوانیم ارتباط عملی و واقعی بین علم و صنعت و تولید را گسترش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باور کنیم کشور ایران به لحاظ بافت دانشگاهی و منابع طبیعی و انبوه جوانان خلاق کشور تحریم پذیر نیست.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول