اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سلب عضویت در اکثر شوراهای استان تهران وجود دارد/ پردیس پیشرو شهرهای هوشمند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: اکثر شهرهای ما دچار چالش حذف و سلب عضویت اعضای شورای شهر هستند اما هیچ‌کدام به مرحله صدور حکم نرسیده است.

سلب عضویت در اکثر شوراهای استان تهران وجود دارد/ پردیس پیشرو شهرهای هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، علیرضا طاهری نسب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، پس از تودیع و معارفه شهردار پردیس که بعدازظهر امروز در محل فرمانداری پردیس و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در حاشیه مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام بوستان نورالشهدای پردیس، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مدیریت شهری پردیس طی این مدت تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی بهتر به مردم انجام داده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت شهرداری پردیس، در مجموعه استانداری و با کمک دستگاه نظارتی تلاش کردیم مراحل صدور حکم مرتضی همتی را با سرعت بیشتری طی و به صدور حکم برسانیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: در نهایت این تلاش دفتر شهری و مدیریت عمرانی استانداری به نتیجه رسید و امیدواریم مرتضی همتی با توجه به تجاربی که در پارلمان و مدیریت شهری داشتند بتواند منشاء و اثر خیر برای شهر پردیس باشد.

طاهری نسب اضافه کرد: پردیس از ویژگی‌های خاصی در بحث شهر هوشمند برخوردار است و با توجه به شیوع کرونا، برگزاری مراسم ویدئو کنفرانس‌های مختلف، باعث شد به سمت شهرهای هوشمند قدم برداریم.

وی یادآور شد: پایه و اساس شهر پردیس این فضا را برای ما ایجاد می‌کند تا با همتی که شهردار جدید دارند به این موضوع برسیم که بهترین خدمات را در شهری هوشمند به شهروندان پردیسی ارائه بدهیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران تصریح کرد: شهر پردیس از جمله شهرهایی است که تلفیقی از پویایی، نشاط، همراه با علم، فناوری و دانش را دارد و یکی از شاخصه‌های متفاوت پردیس با دیگر شهرها همین موارد است.

طاهری نسب افزود: این شهر می‌طلبد مدیریت شهری توانمدنی داشته باشند تا از این توانمندی‌ها بهره کافی را ببرد.

وی در خصوص موضوعات ماه‌های اخیر استان تهران و دستگیری‌ها و سلب عضویت‌هایی که در شهرها مختلف انجام شد، با بیان اینکه در حال حاضر دو شهرداری پاکدشت و حسن آباد فشافویه فاقد شهردار هستند، گفت: پرونده این شهرداران در مرحله صدور حکم است که تا پایان هفته جاری احکام صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران عنوان کرد: همچنین انتخاب شهردار شهر جدید التأسیس به نام جلیل آباد نیز به زودی انجام می‌شود تا تمام شهرهای استان دارای شهردار باشند.

طاهری نسب در خصوص اینکه در اکثر شوراهای اسلامی استان حذف و سلب عضویت اعضای شورا را شاهد بودیم و اگر در پردیس یک عضو دیگر سلب عضویت شود عضو علی البدل نخواهیم داشت، بیان کرد: این موضوع از نظر قانونی مشکلی ندارد و اگر شورای هفت نفره، پنج عضو داشته باشد نیز می‌توانند با شرایط حداکثری ادامه کار بدهند.

وی تشریح کرد: اکثر شهرهای ما دچار چالش حذف و سلب عضویت اعضای شورای شهر هستند، اما هیچ‌کدام به مرحله صدور حکم نرسیده و به همین دلیل شاهد بروز مشکلاتی بودیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: بحث انتخاب شورا طایفه‌ای است و مردم باید در انتخابات خود با دقت عمل کنند و کسی را برگزینند که در وضعیت مدیریتی شایسته باشد.

طاهری نسب ابراز کرد: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که توان مدیریت شهری را داشته باشند زیرا روال به سمتی می‌رود که در آینده با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول