اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عمده مشکل شهرهای استان تهران نبود درآمدهای پایدار است

مدیرکل امور شهری استانداری تهران گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی سبب سرریز جمعیتی تهران به شهرستان‌های این استان شده که باید با برنامه‌ریزی مناسب این موضوع را مدیریت کرد.

عمده مشکل شهرهای استان تهران نبود درآمدهای پایدار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از قرچک، جلسه توجیهی و ارزیابی عملکرد شهری و شورای اسلامی شهر قرچک با حضور بهمن خطیبی فرماندار شهرستان، سلیمانی‌راد، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، معاون فنی و عمرانی فرمانداری، شهردار، اعضای شورای اسلامی، معاونین شهردار، شهرداران مناطق و کارشناسان مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

رحیم سلیمانی‌راد، مدیرکل امور شهری استانداری در این جلسه اظهار داشت: از نعمات خداوندی در انقلاب اسلامی فرصت خدمت به مردم است باید این فرصت را قدر دانسته و از این فرصت برای آخرت خودمان و همشهریان استفاده کنیم.

وی گفت: در مدیریت شهری به ویژه استان تهران چالش‌های مختلف داریم و برای رفع این چالش‌ها از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان شهرم روستا، معتمدین تحصیل‌کرده باید بهره برد.

مدیرکل امور شهری استانداری تهران افزود: اگر می‌خواهیم شهر و شهرستان آباد داشته باشیم از صاحبان علم و نظر استفاده شود، از هنرمندان در زیباسازی شهر استفاده شود چراکه این قشر صاحب خلاقیت هستند. 

وی بیان کرد: ذات و فلسفه شورا استفاده از ظرفیت افراد در مدیریت شهری است، شورایی موفق خواهد بود که مردم را در امور شهری مشارکت دهد. 

سلیمانی‌راد تصریح کرد: زیباسازی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم باید از شهر انرژی مثبت بگیرند، در برخی شهرهای استان تهران این‌چنین نیست و زیباسازی اصولی در شهر وجود ندارد و شهرها نشاط و پویایی لازم و کافی ندارند.

وی تأکید کرد: عمده مشکل شهرهای استان تهران نبود درآمدهای پایدار است، بخش خصوصی را باید شورا فعال کند، بزرگان اقتصادی شهر شناسایی شوند آنچه توفیق را افزایش می‌دهد، تعامل سازنده و همدلی است. 

وی گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی عامل اصلی سرریزشدن جمعیت تهران به شهرستان‌های استان تهران است که باید با برنامه‌ریزی مناسب این موضوع را مدیریت کرد.

سلیمانی‌راد خاطرنشان کرد: در سال گذشته شهرداری‌ها در 480 آیتم ارزیابی عملکرد شدند و نقاط قوت و ضعف را به آن‌ها ابلاغ کردیم و در سال جاری تا آخر آبان ارزیابی امسال را نیز تمام می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا در سال جاری هم ارزیابی می‌شوند برای اولین بار در ایران طبق شاخص‌های خاص، سازمان شهرداری‌های کل کشور نیز این مورد را ابلاغ کرده است.

مدیرکل امور شهری استانداری تهران در پایان گفت: در بودجه‌نویسی موارد قانونی رعایت شود و هم در موعد مقرر انجام شوکه در بعضی مشکلاتی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/67037/پ/ث40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول